יחימוביץ': "לחשוף נוסח מסמכי 'מניית הזהב' של המדינה בכיל"

יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', פנתה אתמול לשר האוצר, ח"כ יובל שטייניץ (הליכוד-ביתנו) בבקשה לחשוף בהקדם את הנוסח המלא של כל המסמכים הנוגעים ל'מניית הזהב' של המדינה בכיל.

כבר בנובמבר האחרון פנתה לטענתה יחימוביץ' לשר האוצר ורה"מ נתניהו בתביעה שלא להסכים לאשר את העברת הבעלות על כיל לחברה זרה. יחימוביץ' דרשה לטענתה לקבל בפרט שני מסמכים בהם התייחסות חשובה למניית הזהב – התשקיף הראשון שנערך לכיל לקראת מכירת מניותיה בבורסה בשנת 1992 ודו"ח מס' 30 של החברות הממשלתיות לשנת 1990.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"לא זו בלבד שאין כל מניעה מסחרית או אחרת לפרסם את האמור במסמך", כתבה יחימוביץ', "אלא שזו חובתה של הממשלה לאפשר לציבור לשפוט כיצד היא מנהלת את נכסיו".

בתשובה שכתב מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, לפנייתה הראשונה של יחימוביץ' מנובמבר, הוא ציין לדבריה כי יש לערוך בחינה מקצועית לבקשת אישור המכירה, אם וכאשר תוגש.


יחימוביץ' | צילום: מרק ישראל סלם

יחימוביץ' ציינה במכתב ששיגרה אתמול לשטייניץ כי הממשלה ערכה בעבר מספר בדיקות מקצועיות לעניין מכירתה של חברת כיל לפוטאש ובכולן נדחתה העסקה בשל הפגיעה באינטרסים החיוניים של המדינה. היא הדגישה כי לא חל שינוי מהותי בתנאי העסקה ביחס להצעות רכש קודמות, ולכן גורמי המקצוע בישראל האמונים על ניהול נכסי המדינה מתנגדים גם לאישור העסקה המוצעת כעת.

"ים המלח והמשאבים הנכרים ממנו הם קניין הציבור בישראל, כמו גם הזכויות המוקנות על יסוד 'מניית הזהב' בחברה כימיקלים לישראל, אותה מחזיקה הממשלה כנאמן עבור הציבור", טוענת יחימוביץ'. "לפיכך, אני פונה אליך בבקשה כי תחשוף בהקדם בפני הציבור כולו את הנוסח המלא של כל המסמכים הקשורים למניית הזהב של המדינה בכיל וסמכויותיה מתוקף מניה זו".

"לא זו בלבד שאין כל מניעה מסחרית או אחרת לפרסם את האמור במסמך", חותמת יחימוביץ', "אלא שזו חובתה של הממשלה לאפשר לציבור לשפוט כיצד היא מנהלת את נכסיו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן