יחימוביץ' לשריג: "דרוש גילוי שכר בכירים בחברות דואליות"

שלי יחימוביץ' דורשת אכיפה מוגברת יותר של מדיניות שכר הבכירים. במכתב ששלחה יו"ר מפלגת העבודה לממונה על שוק ההון עודד שריג נכתב: "בלתי נסבלת שבה חברות מרכזיות המאוגדות בישראל ונסחרות גם בישראל וגם בארצות הברית מנצלות את הרישום הכפול ומתחמקות מחשיפת שכר הבכירים שלהן על בסיס אישי". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לדברי יחימוביץ, החוק לחשיפת שכר הבכירים בחברות ציבוריות קיים גם בארה"ב וגם בישראל. לטענתה, שוויין הכולל של החברות הדואליות עומד על שליש משווי כלל החברות הבורסאיות בתל-אביב והשפעתן על ציבור החוסכים בישראל היא מכרעת. בין החברות הללו נמנות טבע, פרטנר, סלקום, אלווריון, נייס, אלביט מערכות, טאואר ועוד.

שלי יחימוביץ' | צילום: מרק ישראל סלם

"בדרך פלא סבורות החברות שדווקא הרישום שלהן למסחר בשתי המדינות פוטר אותן מגילוי", אמרה יחימוביץ' וקראה לשריג להתמודד באופן מיידי ולתבוע מהחברות לגלות את שכר בכירהן. 

יחימוביץ' התייחסה גם למחטפי השכר שהתגלו ערב כניסתו של תיקון מספר 20 לתוקף. בעזות מצח ובגלוי כדי לחמוק מקבלת אישור בעלי המניות כנדרש כעת בחוק". עוד אמרה יחימוביץ': "רשות ניירות ערך מתחה ביקורת על מחטפי שכר אלה והביעה ספקות לגבי תקינות שיקול הדעת של דירקטוריונים שאישרו אותם. אפשר רק לנחש מה עשו בתקופה זו חברות שאינן חושפות את שכר הבכירים שלהן. הלוא גם הן נדרשות לעמוד באמות מידה אלה".

בעניין זה ביקשה יחימוביץ' משריג להפעיל את סמכויות הפיקוח של שוק ההון על מנת לדאוג לשמירה על זכויות ציבור החוסכים בישראל.  לדבריה, "שקיפות בכל נושא, ובייחוד בכל הנוגע לשכר בכירים, היא תנאי הכרחי לביקורת ציבורית ראויה".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן