יעקב פרי מצטרף ליאיר לפיד: "יהיה אחד הבכירים במפלגה"

יו"ר דירקטוריון בנק מזרחי טפחות, יעקב פרי, אשר שימש בעבר כראש השב"כ, הודיע היום לבנק על כוונתו להתפטר מתפקידו ולהצטרף לפוליטיקה. פרי הודיע כי בכוונתו לרוץ לכנסת, ועל פי כל ההערכות הוא צפוי להצטרף למפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד. הבנק הודיע כי יפרסם את המועד שבו יחדל מר פרי לכהן כיו"ר הדירקטוריון בהודעה נפרדת.

במסיבת עיתונאים שקיימה מפלגת יש עתיד הערב, אמר פרי: "לאחר למעלה משלושה עשורים במערכת הבטחון ושני עשורים במערכת העסקית הגעתי להבנה שמשהו כאן לא עובד. אני משוכנע שכפוליטיקאי באופוזיציה או בקואליציה אוכל לשנות יותר מבתפקידי הנוכחי". 

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד אמר כי פרי יהיה אחד הבכירים במפלגה אך לא ציין באיזה מקום. לדבריו, רשימת המפלגה תתפרסם תוך כשבועיים. כשנשאל לפיד האם ימלא פרי את המשבצת הבטחונית במפלגה, ענה: "זה לא עובד ככה. היקף היכולות שלו לא מאפשרות לכבול אותו למשבצת אחת".

עם זאת פרי לא היסס להתייחס לנושאים בטחוניים. לגבי הסוגיה הבטחונית מול הרשות הפלסטינית אמר פרי: "העובדה כי עד היום לא התקדמנו בנושא זה היא בעוכרנו, אנחנו דוהרים למדינה דו לאומית מה שיכול להביא את סופה של הציוניות, אני מבטיח שהמפלגה בראשותו של יאיר לפיד לא רק תתייחס לנושא זה, אלא תפעל לקדם אותו". 

פרי החל את דרכו בשירות הביטחון הכללי, וטיפס בסולם הדרגות עד לראש הארגון. בשנת 1995 פרש מן השב"כ ומונה למנכ"ל חברת הסלולר סלקום. בשנת 2003 הודיע על פרישה מניהול החברה, ומאז הוא מכהן כדירקטור במספר חברות ציבוריות, בהן גם מזרחי טפחות, בו הוא משמש כאמור כיו"ר הדירקטוריון.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

פרי הוא המצטרף הרשמי הראשון לרשימתו של לפיד, על רקע חרושת שמועות ובורסת שמות בנוגע למצטרפים. הסקרים צופים למפלגה 10-14 מנדטים בבחירות הקרובות, כך שכל המצטרפים הקרובים לרשימה צפויים ליהפך לחברי כנסת בינואר הקרוב.

בתגובה לפרישתו של פרי אמרו בעלי השליטה בבנק המזרחי, קבוצת ורטהיים וקבוצת עופר: "אנו מוקירים ומעריכים את תרומתו של יעקב פרי יו"ר מועצת המנהלים של הבנק בהתפתחותו ושיגשוגו של הבנק בעשר שנים האחרונות.
אנו מאחלים לו מכל הלב בהצלחה בהמשך הדרך."

פרי | צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן