יציבות במסחר בבורסה בוול סטריט

המסחר בוול סטריט מתנהל היום במגמה יציבה, למרות המגמה המעורבת בעולם. באירופה הודיע היום הבנק המרכזי כי הריבית תישאר ברמתה נוכחית וכי תתבצע הארכה של התכנית להקלה הכמותית. דו"ח התעסוקה יתפרסם מחר בארה"ב, כאשר נתונים חיוביים יגבירו את ההערכה כי הפד יעלה את הריבית בקרוב. אמש רמזה ילן בנאומה לאפשרות ההעלאה.

באסיה ננעלו הבוקר הבורסות במגמה חיובית, כאשר מדד שנגחאי בסין עלה ב-1.3% ומדד ניקיי ביפן נותר סביב ערך הפתיחה.

ג'נט ילן, יו"ר הבנק המרכזי, רמזה אתמול בנאומה, כי אם לא יתרחש אירוע חריג, הריבית תעלה מרמתה האפסית בעוד כשבועיים – לראשונה מאז 2006. הערב תנאם ילן על מצב הכלכלה בארה"ב בפני הקונגרס האמריקאי, והמשקיעים ממתינים לרמזים נוספים.

צילום: thinkstock

בינתיים נעשתה היום החלטה משמעותית באירופה. מריו דרגי, יו"ר הבנק המרכזי האירופאי, הודיע כי הריבית תישאר על רמתה הנוכחית – 0.05%, אך הריבית השלילית על פיקדונות תרד לריבית שלילית בשיעור של 0.3% (הפחתה של 0.1%). בנוסף הודיע דרגי, כי תורחב תכנית ההקלה הכמותית, במסגרתה רוכש אג"ח כל חודש, בהיקף של 60 מיליארד אירו. הרקע לתכנית הוא זריקת עידוד לכלכלה באירופה. יחד עם זאת, הודעת דרגי הביאה לצניחת הבורסות ביבשת.

כל זאת עומד, כאמור, ברקע למסחר בניו יורק. בשעה זו מדד הדאו ג'ונס ו מדד ה-S&P 500 נסחרים סביב ערך הפתיחה. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.1%.

מניית טבע עולה ב-0.1% בשעה זו, לאחר שהשלימה הנפקה אתמול בארה"ב כהכנה לרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן