יצירתי במיוחד: היזם שמרוויח 8,000 דולר בחודש ממכירת בננות מעוצבות

בעולם של תקשורת דיגיטלית מרענן לקבל מכתב או כרטיס ברכה פיזי. אבל מה אם המסר נכתב לא על נייר אלא על בננה? כן, בננה. לא רק שזה מעורר מחשבה, אלא גם משעשע. הרעיון הזה בדיוק עלה בראשו של דבונט וילסון, המייסד של הסטארט-אפ Bananas Gone Wild בטקסס, ארה"ב. הוא ישב בכיתה שמונה שעות ביום, ולמד להיות טכנאי תוכנה למחלות לב. "זה היה אינטנסיבי מאוד", הוא מספר. "החומר היה קשה מאוד. לעבור את היום היה מתיש נפשית, והבאתי כמה בננות כל יום בתור חטיף. ציירתי את קצב הלב ושרבוטים אחרים על הבננות כדי לשבור את המונוטוניות".

וילסון עבר בקושי את הבחנים והמבחנים, ויום אחד המרצה שלו כתב בראש אחד המבחנים שלו, "אולי אתה צריך לכתוב דוחות כמו שאתה כותב על בננות?" וילסון אמר שכולם בכיתה עשו צחוק ממנו ומהבננות שעליהן כתב, אבל הם גם עצרו ליד השולחן שלו ושאלו עליהן. וילסון עבר את הקורס, החל לעבוד בתחום, ובחגיגת ההשקה לעובדים חדשים, אחד מהמנהלים הציע שוילסון ימשיך עם הבננות. "אני אוהב לצייר והוא חשב שהן היו למעשה די מגניבות. הוא אמר, 'אנחנו רוצים שיהיה לכם כייף פה ואני חושב שזו דרך טובה לשבור את השגרה היומיומית'. הלכתי הביתה וחשבתי, בוא נראה אם אני יכול לעשות משהו מזה'".

אחרי הרבה ניסויים, וילסון הופך כעת בננות לדמויות שונות, כמו מר ראש בננה (דמות במר תפוח אדמה), סופרמן ודמות המיניון מהסרט "גנוב על הירח". לקוחות מבקשים שרטוט ספציפי, מילים מסוימות או שניהם, ווילסון יוצר אותם על בננה. חלק מהבננות כוללות תוספות כמו זקנים או שפמים, משקפיים, עיניים או פאייטים.

וילסון עם אחת היצירות שלו | צילום: Banans Gone Wild

כדי לקשט ולשלוח את הבננות לפני שהן בשלות מדי, וילסון קונה אותן כשהן בקושי ירוקות, מקשט אותן ואז עוטף אותן בפלסטיק כדי למנוע מהן להבשיל מהר מדי.

לוילסון, שהתחיל את הסטארט-אפ הזה באוקטובר 2015, יש כיום לקוחות בכל רחבי ארה"ב. מאחר ומספר ההזדמנות גבוה – מעל 55 בשבוע, הוא היה צריך להוריד את מספר הימים שהוא נמצא בעבודת הטכנאי הרגילה שלו, ליומיים בשבוע.

ההכנסות החודשיות (נטו) מהבננות עומדות על 8,000 דולר לחודש וכולן הולכות אליו – העובד היחיד. "אנחנו מקבלים 8 בננות ב-1.05 דולר, והמשלוח הוא 3.5 דולר. כל אחת עולה 9.99 דולר לבננה שמקושטת ו-99 סנט לכל תוספת (כמו עניבה, משקפי שמש, שיער וכדומה).

האם הוא אי פעם חשב שירוויח כסף מדבר כזה? "לא", צוחק וילסון. "אבל זו דרך נהדרת לשלוח הודעה אישית למישהו ולהאיר להם את היום, במקום כרטיס הברכה הממוצע".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן