ירידות שערים במסחר בוול סטריט; ברקשייר האת'וויי מרכזת תשומת לב

המסחר בבורסה בוול סטריט מתנהל היום במגמה שלילית, על רקע המגמה המעורבת בעולם. המשקיעים בעולם מגבירים את הציפייה להעלאת הריבית על ידי הפד האמריקאי כבר בדצמבר הקרוב, בעקבות פרסום דוח התעסוקה האמריקאי ביום שישי האחרון. עונת הדוחות: במוקד המסחר היום נמצאת מניית חברת האחזקות ברקשייר האת'ווי של וורן באפט.

בורסות אסיה ננעלו הבוקר בעליות שערים, כאשר מדד שנגחאי בסין התחזק ב-1.6% ומדד ניקיי ביפן טיפס ב-2%. באירופה מתנהל המסחר במגמה שלילית, כאשר הקאק הצרפתי יורד ב-0.5% ופוטסי 100 הבריטי נחלש ב-0.1%.

צילום: thinkstock

המסחר בניו יורק ובעולם מתנהל על רקע פרסום נתונים על שוק העבודה האמריקאי בסוף השבוע. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי " בשישי האחרון הפתיע דוח התעסוקה לטובה, כאשר הצביע על תוספת של 271 אלף משרות בחודש האחרון, הרבה מעל למצופה, וירידה של שיעור האבטלה לרמה של 5%, הרמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2008. הירידה של שיעור האבטלה ל-5% הינה בעלת חשיבות, פסיכולוגית ומקרו-כלכלית, כאשר עבור חלק מבכירי הפד מדובר ברמה המעידה כי המשק מצוי במצב של "תעסוקה מלאה". אם נוסיף לכך את התוספת של 271 אלף משרות, כ-90 אלף יותר מהצפי, יש בכך הצדקה ברורה לבצע העלאת ריבית כבר בדצמבר, ואם הנתונים של החודש הקרוב, ודוח התעסוקה של דצמבר, לא יפגמו בתמונה הזו, נראה כי יהיה בכך עיתוי טוב עבור הפד לבצע העלאת ריבית. אם הפד יבחר שלא לבצע העלאת ריבית חרף הנתונים יהיה בכך כדי לפגוע באמון של השוק בדברי בכירי הפד".

ירידות שערים נרשמות כעת בוול סטריט, כאשר מדד הדאו ג'ונס יורד ב-0.7%, מדד ה-S&P 500 נחלש ב-0.6% ומדד הנאסד"ק מאבד 0.4% מערכו.

מניית ברקשייר האת'וויי יורדת ב-0.5% בשעה זו, לאחר שדיווחה בסוף השבוע על רווח שיא של 9.43 מיליארד דולר ברבעון הקודם. מדובר ברווח נקי הגדול פי 2 מהרווח הנקי של חברת האחזקות בתקופה המקבילה ב-2014, אז עמד על 4.62 מיליארד דולר. קפיצה זו מיוחסת לעסקת הרכישה של היינץ על ידי קראפט, שהפכה בעקבות זאת לחברת המזון והמשקאות השלישית בגודלה בצפון אמריקה, והכניסה כסף רב לכיסו של בעלי ברקשייר האת'וויי, וורן באפט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן