ישיבה מיוחדת היום בבנק ישראל; הערכות: עשוי להוריד את הריבית

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל, בראשות הנגיד פרופ' סטנלי פישר, צפויה להחליט היום על הפחתת הריבית במשק בשיעור של 0.25%. לדה פוסט נודע שהוועדה תתכנס לישיבה מיוחדת היום, למרות שבנק ישראל לא אמור לפעול בגלל שושן פורים.

בשושן פורים הפעילות בירושלים (כולל הפיננסית) מושבתת. אגב סניפי הבנקים והבורסה לניירות ערך היו סגורים אתמול בגלל חג הפורים. כמו כן לא התקיים מסחר במטבע חוץ.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אם הריבית אכן תופחת היא תרד ל-1.5% ותתקרב לרמה האפסית בה הייתה בעקבות משבר 2008. הפחתת הריבית נודעה לסייע בעידוד הצמיחה במשק. היא נועדה לסייע בפיחות השקל לעומת הדולר, לעודד את היצוא ולהגדיל את הפעילות במשק.

יוריד את הריבית? סטנלי פישר | צילום: מרק ישראל סלם

נזכיר על רקע זה כבר פוחת בסוף השבוע השקל לעומת הדולר ב-1%. ההחלטה על הפחתת הריבית צפויה להתקבל לנוכח האינפלציה האפסית והחששות מהעמקת ההאטה במשק. על פי נתונים שפורסמו בשבוע שעבר, הצמיחה במשק ירדה ברבעון האחרון של 2012 ל-2.5% במונחים שנתיים.

המגבלות החדשות של המפקח על הבנקים על מתן משכנתאות, עשויות לנטל את ההשפעה השלילית שתהיה לריבית הנמוכה על מחירי הדירות (האצת עליית המחירים). כלכלנים בבתי השקעות מעריכים כי הצמיחה ברבעון הראשון של 2013 תהיה אף נמוכה יותר. בבנק ישראל סירבו להתייחס לידיעה.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן