“ישיבת הריבית של הבנק הפדרלי מחר תכריע את כיוון הדולר בטווח הקרוב”

"הדולר הצליח להתייצב במידה מסוימת עם פתיחת שבוע המסחר והדולר-שקל נסחר מעט מעל רף 3.45. בעולם, הנושא המרכזי שמעיב על השווקים הוא התדרדרות המצב בעיראק", כך אומרים הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "החששות בשוק מפני התמוטטות של המשטר בעירק מתבטא הן בעליית מחיר הנפט והן בביקוש גובר לנכסי "מקלט בטוח". בשוק המט"ח הסנטימנט השלילי דווקא לא מתבטא בהתחזקות הדולר, והמשקיעים מעדיפים מטבעות סולידיים אחרים כגון הפרנק והין."

"המשקיעים נזהרים מלקנות את הדולר, וזאת בעקבות ישיבת הריבית של הבנק הפדרלי שתערך מחר. הבנק צפוי לצמצם את היקף רכישות האג"ח ב-10 מיליארד נוספים, בדומה לקצב הצמצום של החודשים האחרונים. בחודשים האחרונים הבנק החל לאותת על כוונתו להעלות את הריבית, ואולם התמחור בשוק מלמד כי בשוק מעריכים כי העלאת הריבית הראשונה תתבצע רק במחצית השנייה של 2015, וזאת בשעה שבנקים מרכזיים אחרים בעולם כבר מתחילים להעלות ריבית. בתנאים הללו, הדולר לא מצליח לבצע התאוששות משמעותית מול המטבעות האחרים, ורק רטוריקה נוקשת יותר השבוע תעזור לדחוף את הדולר מעלה."


כיוון הדולר יושפע מהחלטת ישיבת הפד מחר | צילום: shutterstock 

"למרות ההתייצבות של הדולר-שקל, הצמד עדיין בסכנת שבירה מתחת לשפל של מאי ב-3.434. רק עלייה מעל 3.47 תוריד מעט את הלחץ מהדולר-שקל", מסכמים בבית ההשקעות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן