יש הסכם: יוון הגיעה לסיכום עם נושיה, צפויה לקבל חבילת סיוע בהיקף 86 מיליארד יורו

אחרי אינספור שעות של ישיבות קדחתניות, משא ומתן מתיש, פיצוצים, התקדמויות והדלפות – דובר הממשלה היוונית אישר לפני שעה קלה כי יוון הגיעה לסיכום עם נושיה באשר להעברת כספי החילוץ הדרושים לה, בטרם תכריז (שוב) על חדלות פירעון ותיאלץ לפרוש מגוש היורו. הסיכום העקרוני בין הממשלה היוונית לנושים הושג כבר לפני מספר שבועות, אך ככל שחלף הזמן והסכם סופי טרם הושג הלכו וגברו הספקולציות בנושא, בעיקר לקראת יום ה-20 לאוגוסט – אז תידרש יוון לפדות אג"ח בשווי של כ-3 מיליארד יורו. אם ההסכם לא היה מושג עד אז יוון, אשר אין ביכולתה לעמוד בהתחייבויותיה, הייתה נאלצת להכריז על עצמה כפושטת רגל (חדלת פירעון) – במהלך אשר היה מקרב את פרישתה מגוש היורו.

כדי שתוכל לעמוד בהתחייבויותיה, כאמור, יוון זקוקה נואשות לחבילת כספי סיוע נוספת – מקרן המטבע הבינ"ל ומהבנק האירופאי המרכזי. אך אלו סירבו להעביר לידי הממשלה היוונית את הכספים ללא הסכמה על תכנית הברה מוסדרת, אשר כוללת גם שורה של צעדי צנע והגבלות על המשק היווני. צעדים אלו הם שעמדו במוקד המחלוקת בין הממשלה היוונית לבין הנושים.

ראש הממשלה היווני ציפראס. יקבל "אוויר לנשימה" | צילום: thinkstock

כעת, כאמור, נראה כי סוף סוף הושגה ההסכמה המיוחלת בין הצדדים – והממשלה היוונית צפויה לקבל חבילת סיוע מרשימה בהיקף כולל של 86 מיליארד יורו (3 מיליארד מהם יוקצבו לפריעת האג"ח המדוברות). העברת הכספים אמורה להקנות לממשלה היוונית מעט "אוויר לנשימה", ולאפשר להם להוציא לפועל תכניות ארוכות טווח לחילוץ המשק היווני מהמשבר הכלכלי החמור אליו נקלע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן