"כבר הפכנו לפחות 10 מעצבים למיליונרים": כך פרצו זוג יזמים את שוק החולצות המודפסות בארה"ב

ווקר וויליאמס ואיוון סטיטס הם זוג חברים, אשר למדו יחד באוניברסיטת בראון בארה"ב. אך דווקא סגירתו של הפאב האהוב עליהם באוניברסיטה הביאה לתפנית בלתי צפויה בחייהם של השניים – והפכה אותם לבעליה של אחת החברות הצומחות והמסקרנות ביותר בארה"ב, כמו גם למיליונרים לא קטנים. והדובדבן שבקצפת? העסק אשר הקימו אמנם מתמחה בייצור חולצות, אך באמצעות חשיבה יצירתית ופורצת דרך, הם הפכו גם לא מעט אנשים לבעלי הכנסה של מאות אלפי דולרים, ואפילו "ייצרו" כמה מיליונרים.

הכל החל, כאמור, עם סגירתו של הפאב האהוב עליהם ועל חבריהם ללימודים. לאחר ששמעו על רוע הגזרה החליטו לצאת במחאה ולנסות ולמנוע את סגירת הפאב, ולשם כך החליטו להדפיס חולצות מיוחדות עם כיתוב אשר קורא ל"הצלת" הפאב. אך כשניסו לעשות זאת, גילו השניים כי מדובר בפרוצדורה לוגיסטית מורכבת ומסורבלת: איסוף הכספים, המידות, ההזמנה, החלוקה וכו' היו פשוט בלתי אפשריים. ובנוסף, עבור מחיר יקר למדי, הם זעמו לגלות כי קיבלו חולצות באיכות ירודה.

גם אתם יכולים לעצב | צילום: thinkstockphotos

אז במקום להתלונן, הם הקימו את "Teespring". מדובר בפלטפורמה אינטרנטית פשוטה, באמצעותה כל גולש יכול לעצב את החולצה כאוות נפשו. ניתן לבחור דגמים שונים, צבעים, להוסיף כיתובים ולהוסיף ציורים ואיורים באופן קל ופשוט. לאחר שהמשתמש מסיים לעצב את החולצה – הוא מציע אותה למכירה, וכל יתר הגולשים יכולים להזמין את המוצר ישירות מהאתר כשהם בוחרים את הגודל ואת הצבע המבוקש. החברה למעשה מטפלת בכל הפרטים הקטנים – החל מההדפסה ועד המשלוח האישי לכל לקוח, וחוסכת למארגנים את העיסוק המרגיז.

וויליאמס וסטיטס אמנם התכוונו לסייע במיוחד לקבוצות חברים מאורגנות, אך מאז החלו משתמשים רבים לעצב חולצות באופן מקורי ולהעלות איורים, כיתובים והדפסים מורכבים פרי עיטם. משתמשים אחרים החלו לרכוש באמצעות האתר דגמים אלו – ולמעשה החלו לרכוש חולצות ישירות מהמעצבים. עד היום כבר מכרו באתר למעלה מ-6 מיליון חולצות, ומאות מעצבים כבר הרוויחו למעלה מ-100,000 דולר ממכירת העיצובים שלהם באתר בלבד. לטענת החברה, לפחות 10 מעצבים שונים אף חצו את רף מיליון הדור – ולמעשה הפכו למיליונרים בזכות הפלטפורמה החדשנית.

כעת, בחברה מתכננים להמשיך ולהתרחב. לאחרונה השלימו סבב גיוס של 35 מיליון דולר (בנוסף ל-20 מיליון אשר גייסו בעבר), אשר ישמשו להקמת מפעל להדפסת חולצות בקנטקי, בו יעבדו כ-300 עובדים בכדי להצליח ולעמוד בדרישות האדירות של הלקוחות. "העיקר זה לא החולצות, וגם לא הכלכלה השיתופית", אומר וויליאמס, "אלא הקונספט, לפיו להביא מוצר לאוויר העולם צריך להיות תהליך פשוט וקל". וויליאמס גם טוען כי נכון לרגע זה אין בכוונתם להרחיב את קו המוצרים אשר הם מוכרים: "החולצות בשבילנו הן כמו הספרים עבור אמאזון. הן ההוכחה שאם רק נצליח להעלים את החסמים השונים, נוכל לאפשר למשתמשים שונים לייצר ולהביע את עצמם".

בינתיים, כאמור, קצב המכירות באתר עולה בהתמדה, והביא את השניים להחליט על פתיחתו של מפעל שלם בכדי לעמוד בקצב ההזמנות. וככל שסיפורי ההצלחה הולכים ומתפרסמים, יותר ויותר מעצבים פשוט פוסחים על ניסיונות היצור העצמי – ופונים לאתר, בכדי להציע את עיצוביהם לקהל הרחב. הדרך להפוך למעצב מצליח (ועשיר), בעזרתם, הפכה לנגישה ופשוטה בהרבה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן