כוננות במערכת הביטחון מחשש לאירועים אלימים בהלווית הפלסטיני

כוננות הבוקר במערכת הביטחון מחשש לאירועים אלימים בהלווית הצעיר הפלסטיני, ערפאת ג'ראדאת, אשר מת בסוף השבוע בכלא מגידו. חיילים ואנשי מג"ב ערוכים בכוחות גדולים באיזור חברון וכפרו של הצעיר, סעיר.

במשרד הבריאות מסרו כי הצעיר לא מת כתוצאה מעינויים, אולם גם כי לא נמצאו עדויות למחלות קודמות בגופו. ברשות הפלסטינית טוענים כי ג'ראדאת מת כתוצאה מעינויים שעבר ומאשימים את ישראל. בירושלים מודאגים מההסלמה בשטחים וראש הממשלה העביר לרשות את כספי המסים לחודש ינואר בתקווה לעצור את המהומות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

השר להגנת העורף ןרראש השב"כ לשעבר, אבי דיכטר, אמר הבוקר לגל"צ: "לדעתי אנחנו יכולים לקבוע את אופי הפעילות על מנת לצמצם את האפשרות לאינתיפדה שלישית. שתי האינתיפדות הקודמות לא פרצו בצורה מתוכננת, זה היה תהליך שהתגלגל. המפתח הוא עניין של הרוגים. האוויר מלא בדלק והאווירה טעונה, ישנם מאות רבות של מתפרעים שהזקנים ביניהם בני 20. הם מנסים לגרום למצב שיהיו ילדים הרוגים".

פלסטיני מיידה אבנים בגדה המערבית | צילום: רויטרס

"הרשות לא תצא נשכרת מאינתיפדה", הוסיף דיכטר. "החשיבה שלהם עקומה, הם מאמינים שאפשר לגרור את ישראל לאלימות, אבל זה לא יקרה. ברשות מתוסכלים שאינם מצליחים להחזיר את השליטה על עזה, אז הם מנסים למנף את התסכול לקראת ביקור אובמה ואנחנו צריכים להיות מאוד שקולים כדי שלא יגררו אותנו למצב של הרוגים, כי זה עלול להביא לקטסטרופה".

"צריך לא לפחד להציב כוחות רבים מול המתפרעים", סיכם דיכטר. "מול מהומות צריך להפעיל הרבה מאוד חיילים כדי למנוע מצב של פתיחה באש חיה. אני מכיר את רובם הגדול של המפקדים בשטח, ויש להם ניסיון אדיר. צריך לגייס אותו כדי לעבור את המהמורה הזו ללא הרוגים. כדי לעצור מחבל מלבצע פיגוע יש לעשות הכל, ולא לשכוח שתפקידנו לסכל טרור".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן