כוננות נשיא: 10 דברים שלא ידעתם על ביקור אובמה בישראל

כשהנשיא אובמה ינחת היום (ד') בישראל לביקור בין 50 שעות הוא יהיה בסך הכל הנשיא האמריקני החמישי ב-65 שנות קיומה של מדינת ישראל שמגיע לביקור. במהלך התקופה הזו כיהנו 12 נשיאים בבית הלבן. זו רק עובדה אחת מתוך אינספור נתונים ועובדות שנוגעים לביקור, הנה כמה עוד.

1. היו עוד שמונה ביקורים נשיאותיים, כאשר ביל קלינטון עשה ארבעה כאלו, שלושה מתוכם בכהונתו הראשונה. ג'ורג' בוש הבן נחת כאן פעמיים ב-2008 לקראת סוף נשיאותו. ג'ימי קארטר הגיע לאיזור ב-1979 כדי לקדם את הסכם השלום בין ישראל למצרים. ריצ'רד ניקסון היה הנשיא הראשון שהגיע לישראל ביוני 1974 – 55 ימים לפני שעזב את הבית הלבן בבושת פנים.

2. אובמה יגיע לישראל במטוס הנשיאותי אייר פורס 1, ויוקפץ לירושלים בטיסה במסוק מרין 1 של חיל הנחתים האמריקאי.

3. המשמר הצבאי שייקבל את הנשיא ימנה 88 חיילים, וברקע תנגן תזמורת צה"ל והיא תמנה 50 חיילים.

4. דלפק מיוחד הוקם בשדה התעופה כדי לטפל במאות העיתונאים שיגיעו לסקר את הביקור. הם יקבלו שם את תעודות לשכת העיתונות הממשלתית וגם חומר הסברה על ישראל.

מסדר צבאי ומטוסים של חיל האוויר האמריקני. צילום: קובי גדעון, לע"מ

5. בקבלת הפנים בבית הנשיא, יפגשו פרס ואובמה קבוצה של ילדים. אחד הילדים מתגורר בעוטף עזה, אחת הבנות משתתפת בפרויקט מדעי על שמו של אילן רמון, וילדה נוספת היא ערבייה מיפו.

6. נתניהו יעניק לאומה ננו-צ'יפ מוזהב עליו יהיו הכרזות העצמאות של ישראל וארה"ב. הצ'יפ יונח על אבן ירושלמית מתקופת בית המקדש השני, במטרה לסמל את הקשר החזק בין עם ישראל לארצו ובין העבר לעתיד.

7. הארוחה בבית ראש הממשלה תוכן על ידי השף שלום קדוש, שבישל עבור קארטר, קלינטון ובוש בביקוריהם בישראל.

8. 1,371 ישראלים השתתפו בתחרות של השגרירות האמריקאית כדי לזכות ב-20 כרטיסים לנאום אובמה ביום חמישי בבנייני האומה בירושלים. בנוסף 600 סטודנטים יישבו בקהל.

9. הפמלייה של אובמה תמנה 600 בני אדם ותשתלט על מלון המלך דויד בירושלים.

10. 5,000 שוטרים ייאבטחו את הביקור בכל יום, ו-1,000 דגלים הונפו בירושלים לכבוד הנשיא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן