כיל והחברה לישראל משכו את הבורסה לירידות חדות

יום המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות חדות במדדים המרכזיים, כשהפאניקה סביב מניות החברה לישראל וכיל, והצניחה החדה בשווי החברות משכה את ת"א 25 ות"א 100 לנעילה שלילית.

ת"א 25 ירד ב-1.6%, ת"א 100 נחלש ב-1.3%, מדד הבנקים ננעל סביב רמות הפתיחה, מניות הטכנולוגיה התחזקו ב-0.1% ומדד הנדל"ן רשם עלייה של 1%.

יצרנית האשלג הגדולה בעולם, חברת אורלקלי, הודיעה היום על עזיבת קרטל האשלג העולמי, מה שצפוי להביא את מחירי האשלג בעולם לרדת מתחת ל-300 דולר לטונה ברבעון השני של השנה, זאת לעומת 370 דולר לטונה ברבעון הקודם. נתח השוק של כיל בענף האשלג הוא כ-9% והירידה במחיר המשאב צפויה להשפיע על הכנסותיה בתחום.

לטענת אנליסט האנרגיה של בית ההשקעות אי.בי.אי גיל בשן, "הירידה במחירי האשלג תביא למחלמת מחירים בשוק, מה שיביא לירידות ברווחי כיל בטווח הקצר וגם הבינוני, מכיוון שהמחירים צפויים לרדת עוד בהמשך". בעקבות ההודעה, קרסו מניות החברה לישראל וכיל ב-20.2% ו-18% בהתאמה.

בתום דיון ארוך אושרה הלילה במליאת הכנסת הצעת חוק התקציב לשנת 2013 ו-2014. 58 ח"כים תמכו בהצעת החוק ו-43 התנגדו לה (19 נעדרו). הדיון נמשך שעות ארוכות, וכלל הצבעות על ההסתייגויות השונות (כ-50 הצבעות שמיות) שהגישו הסיעות וחברי הכנסת.

צילום: רויטרס

נגיד בנק ישראל המיועד, פרופ' יעקב פרנקל, הודיע אתמול על הסרת מועמדותו לתפקיד, על רקע הפרסומים סביב התקרית שאירעה לו לפני 6 שנים בנמל התעופה בהונג קונג, לפיהם לקח לכאורה תיק נסיעות מאחת החנויות. פרנקל הודיע על הסרת מועמדותו לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד, אשר הודיעו כי הודעה על נגיד חדש תפורסם בימים הקרובים.

בנק ישראל הותיר אמש כצפוי את הריבית במשק לחודש אוגוסט על 1.25%. היתה זו החלטת הריבית הראשונה של הבנק מאז פרישתו של פרופ' סטנלי פישר מתפקיד הנגיד.

בהחלטת הריבית של הבנק נכתב: "ההחלטה להותיר את הריבית לחודש יולי ללא שינוי ברמה של 1.25%, עקבית עם מדיניות ריבית שנועדה לבסס את האינפלציה בתוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים, ולתמוך בצמיחה תוך שמירה על היציבות הפיננסית. תוואי הריבית בהמשך תלוי בהתפתחויות בסביבת האינפלציה, בצמיחה בישראל ובכלכלה העולמית, במדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתפתחות שער החליפין".

בית המשפט לערעורים של אנגליה אישר את תוקף תביעות הפטנט הנוגעות לקופקסון – זאת בעקבות ערעור אשר הוגש ע"י חברת גנריקס אנגליה, חברה בת של מיילן מעבדות. גנריקס פנתה לבית המשפט בבקשה לשלול את תוקף הפטנט וליתן הצהרת אי-הפרה עבור הגרסה הגנרית לכאורה של קופקסון. הן בית המשפט הגבוה והן ערכאת הערעור אישרו את תוקף הפטנט ודחו את הבקשה למתן הצהרת אי-הפרה. הפטנט כעת לא יפוג עד מאי 2015. למרוןת ההחלטה, מניית החברה ירדה ב-2.1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן