כיל: ירידה בהכנסות וברווחים ברבעון השלישי בעקבות החולשה בשוק האשלג העולמי

כיל פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי לפיהם חלה ירידה של 18% בהכנסותיה וצניחה של 50% ברווח הנקי.

הכנסותיה של החברה ממכירות הסתכמו ברבעון השלישי בכ-1.4 מיליארד דולר, לעומת כ-1.8 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-196 מיליון דולר לעומת 395 מיליון ברבעון השלישי של 2012.

את הירידה בנתונים מסבירים בחולשה בשוק האשלג העולמי ובסביבה העסקית הבלתי יציבה. בין השאר נרשם קיטון בביקוש לדשנים ולמעכבי בעירה וחלה ירידת מחירים בשוקי האשלג והפוספטים.

מנכ"ל כיל, סטפן בורגס | צילום: רויטרס

את הירידה החדה ברווחים מייחסים בכיל להוצאות מס חד פעמיות של כ-118 מיליון דולר בשל הפשרת הרווחים הכלואים ובשל העלאת שיעור מס החברות. כמו כן, מיוחסת הירידה לצמצום משמעותי של רווח התפעולי של תת מגזר הדשנים והפוספט, מ-12% ברבעון השלישי אשתקד ל-5% ברבעון הנוכחי.

במהלך הרבעון השלישי החלו בחברה ביישום אסטרטגיה חדשה שנועדה להעניק לה את התשתית והיכולת לצמוח במידה ניכרת גם בעשור הקרוב. בין השאר נאמר כי כיל תשפר ותייעל את תהליכי המחקר והפיתוח, התמחור, הרכש, החיסכון באנרגיה וההשקעות. בנוסף, תפחית כיל את עלות הייצור ותגביר את התחרותיות של תהליכי ההפקה והייצור.

כעת אומרים בחברה כי היא נערכת לרישום כפול של מניותיה בבורסה בניו-יורק, שיהווה תשתית פיננסית לצמיחה נוספת ע"י שיפור הגישה לשוקי ההון הבינלאומיים ויאפשר גמישות במימון רכישות ומיזוגים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן