כינוס ה-G7: נחושים להגן על יציבות שערי המט"ח בעולם

המדינות המתועשות בעולם מתחייבות למנוע מלחמת מטבעות. בהצהרה משותפת שהוציאו היום מדינות ה-G7 נכתב כי "נדאג כי התוכניות הכלכליות שלנו יפעלו להגה על שערי החליפין של המטבעות תוך שמירה על האינטרסים הלאומיים של כל מדינה". 

זוהי הצהרה חריפה בהרבה מזו שהוציאו מדינות ה-G7 בעבר. המדינות החברות בארגון: ארה"ב, קנדה, צרפת, בריטניה, גרמניה איטליה ויפן, חוששות כי כלכלות המצויות במשבר כלכלי ינסו להרים את שיעורי הייצוא שלהן על ידי הורדת שווי המטבע המקומי. 

התחייבותן של המדינות המתועשות מגיעה בעקבות החשש כי ממשלת יפן תנסה להילחם בירידת המחירים החדה במדינה על ידי פיחות שער הין. אמנם, לטענת שר האוצר היפני ארו אסו, המדינה לא מתכוונת לפיחות הין.

צילום: רויטרס

עם זאת, לקראת הכינוס של שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של מדינות ה-G20 בסוף השבוע הקרוב, לא נראה כי יפן צפויה לסבול מלחצים משמעותיים נגד המדיניות הכלכלית שלה, אולי משום שבארה"ב נוקט הבנק המרכזי באותה גישה. שתי המדינות מרחיבות את המאזן שלהן על ידי הדפסת כסף, מה שמביא לירידה בערכו. 

לאחרונה גבר החשש בארה"ב ובאירופה כי ממשלת יפן קבעה רמת יעד ספציפית לין. כמו כן ניכר כי גם במדינות אחרות פועלים המנהיגים בשיטה דומה. בשבוע שעבר דרשה צרפת מהנהגת גוש היורו לתקנן את המטבע המשותף סביב יעד חציוני. גרמניה הביעה התנגדות למהלך. 

מאז סוף שנת 2012 עלה היורו בלמעלה מ-10 סנט מעל לשער של 1.27 דולר, אולם לאחרונה התערב נשיא הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי ואמר כי הוא עוקב אחר עליית המטבע ויתערב במידת הצורך. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן