כינוס מנהיגי הבנקים משך את אירופה לעליות; פרנקפורט עלתה ב-1.5%

בורסות אירופה ננעלו היום בעליות שערים על רקע הציפיות להחלטות ועידת הבנקאים האירופית המתכנסת בפריז. במשך היומיים הקרובים ינסו מנהיגי המערכת בנקאית ביבשת למצוא פתרונות להתמודדות עם המשבר הכלכלי הקשה ביבשת. בנוסף, הגיבו המשקיעים גם להיפוך המגמה באסיה שעברה מירידות חדות לירידות קלות ואף לעליות בהונג קונג. 

בורסת פרנקפורט זינקה היום ב-1.5%. בורסת פאריס התחזקה גם היא ב-1.5%, ובורסת לונדון הוסיפה 1.2% לערכה. בורסת מילאנו נחלשה ב-0.4% על רקע גזר דינו של ראש הממשלה לשעבר וראש מפלגת הימין-מרכז, סילביו ברלוסקוני, שנידון אתמול ל-7 שנות מאסר לאחר שנמצא אשם בכך ששילם כסף כדי לקיים יחסי מין עם קטינה.

במסגרת ועידת המכון הבינלאומי לפיננסים מתכנסים כעת למעלה מאלף מנהיגי המערכת הפיננסית האירופית. במסגרת הכינוס מתמקדים הבנקאים בשאלה כיצד תצליח אירופה להתמודד עם הצמצום ואף עם הפסקת תוכנית ההרחבה הכמותית בארה"ב ועם המשך ההאטה במשק הסיני. 

צילום: רויטרס

המשקיעים באירופה מעודדים כאמור, מהיפוך המגמה בבורסות אסיה. בורסת שנחאי שנפלה הבוקר ב-3.8% נחלשה רק ב-0.2%, הונג קונג התחזקה ב-0.2% ובורסת טוקיו איבדה 0.7% מערכה.

לטענת מתיו שרווד, מנהל ההשקעות ב-Perpetual Ltd בסידני, "המשקיעים חייבים להתרגל לרעיון של פחות תמיכה מהבנק המרכזי בארה"ב". עוד הוסיף שוורד כי עקב מחנק האשראי בסין, "לא מן הנמנע שהשוק ימשיך להיות תחת לחץ בתקופה הקרובה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן