כיצד מושכת סאקס בע"מ צרכני יוקרה מכל העולם

העסקים בחברת סאקס בע"מ משגשגים למרות ההאטה בכלכלה העולמית. בזכות אימוץ שיטות שיווק ומכירה המתאימות להאטה בארה"ב ולמצב הקשה באירופה, הצליחה הנהלת החברה לבסס את מעמדה בשוק תוך כדי המשך הצמיחה שלה. ההערכות הן שברבעון הרביעי של 2012 תגדיל סאקס את רווחיה השנתיים, זאת בשל העובדה כי בלוח השנה הלועזי נוספו שני ימי עסקים לפני חג ההודיה וחג המולד, המהווים תקופת שיא למכירות החברה. 

סיבה עיקרית לצמיחתה של חברת סאקס היא העובדה שהיא הולכת אחרי הטרנדים הצרכניים החמים ביותר. במסגרת הפעילות השיווקית האפקטיבית ניתן לצין בעיקר את תשומת הלב המיוחדת שהקדישה החברה למותג הפרטי שלה, שהפך כבר לשם דבר בתחום הקמעונאות. כך למשל ליין הביגוד לגברים הפך לחלק החשוב ביותר במותג של סאקס. אולם, דווקא באגף הנשים, יש לטענת הנהלת החברה עוד צורך בליטוש מוצרי המותג הפרטי. 

אימוץ שיטות שיווק ומכירה לעתות משבר הגדילו את רווחי החברה | צילום: רויטרס

בנוסף לפעילות המותג הפרטי, לחברת סאקס יש גישה לכל המותגים הפופולריים ביותר כיום והיא עושה חיל בשווקם תחת שמה. כתוצאה מהעבודה בתחום זה, המשיכו מחלקות האקססוריז, הקוסמטיקה, הבישום וההנעלה להניב הכנסות יפות עבור החברה גם ברבעון השני של השנה.

בנוסף לכך, סאקס הצליחה למשוך השנה צרכני יוקרה נוספים מכל העולם. בשנים האחרונות לקוחות אירופים נהרו אל חנויות סאקס השדרה החמישית, זאת בשל עלייה של היורו לשיא של כל הזמנים שאפשר לצרכני היבשת לרכוש מוצרי יוקרה במחירים זולים מאוד. כעת, התחזקותו של הדולר מול המטבע האירופי הביאה לזינוק במחירים ולהיפוך המגמה. 

מנכ"ל חברת סאקס, סטיבן סדוב מכיר בהתמתנות קצב הרכישה של הלקוחות האירופים אך מציין כי לעומת ההאטה שחלק זה של העולם, דווקא בסין, ברזיל ורוסיה נרשמה לאחרונה עלייה במכירות. על מנת לחזק את הקשר עם הלקוחות הסיניים של החברה, השיקה סאקס בסין כרטיס אשראי מיוחד המשמש את החברים במועדון הלקוחות המקומי שלה. בנוסף, החברה העסיקה מספר עובדים זרים בחנויות השדרה החמישית על מנת להפוך את חוויית הקניה של לקוחותיה לקלה ונעימה יותר. 

כעת, כמו רשתות קמעונאיות רבות בארה"ב, גם בסאקס מתכוננים לגל הקניות של החגים האמריקאים. הצפי הוא כי התוספת של שני ימי עסקים לפני חג ההודייה וחג המולד יגדילו באופן משמעותי את רווחי החברה ברבעון האחרון של השנה. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן