כלל פיננסים: המלצת קנייה חמה על מניית הזדמנות ישראלית

אנליסט האנרגיה של חברת כלל פיננסים, ירון זר, מפרסם היום המלצת קנייה נלהבת למניית הזדמנות ישראלית. זר זיהה כשל שוק במחיר מניית החברה, ומעניק לה מחיר יעד של 38 אגורות. לדברי זר, "שותפות הזדמנות ישראלית בעלת 10% מרישיונות פלאג'יק. הרישיון הצפוני בפלאג'יק הינו רישיון ישי, בעל גבול משותף עם בלוק 12 שבקפריסין. בישי פוטנציאל גז של TCF 3.7 (בטווח TCF 1.7-6.3 ) ועליו מבוססת הערכת השווי".

לדברי זר, כשל השוק של מניית הדמנות ישראלית נובע מכך שהיא מגלמת שווי של כ- 67 מיליון דולר ל TCF -1 ברישיון ישי. באומדנים אלו לא נכללים סיכויי מציאה, רישיונות אחרים, וכד' בהם בסה"כ עדיפה
הזדמנות ישראלית ביחס לחברות גז ישראליות אחרות. במודל זה הונח כי שווי ל TCF -1 בישי בסך של 150 מיליון דולר.

זר מעריך כי קיים סיכוי גבוה מאוד למציאת גז ברישיון ישי. לדבריו, "תהא זו הפתעה אם לא יימצא גז בישי". זר טוען כי הסיכוי לגז בישי הוא כ-75%. הקידוח באתר צפוי להתחיל ברבעון הרביעי של השנה ותוצאותיו צפויות ברבעון הראשון של 2013. 

בנוסף, זר מסביר כי על פי המלצות ועדת מצח, צפוי רישיון ישי לקבל הקלות בשל היותו מאגר משותף לישראל ולקפריסין. כמו כן צופה זר כי רישיון זה יהיה הראשון לייצא גז מישראל. לדבריו, הסיבה לכך היא "פיתוח משותף של ישי ובלוק12 צפוי לכלול מתקני הנזלה בקפריסין. מתווה היצוא דרך קפריסין בעל נראות גבוהה מה שייקל על ייצוא הגז מישי".

בנוגע לחברת הזדמנות ישראלית, זר סבור כי העובדה שלחברה קופת מזומנים בהיקף של 39 מיליון דולר, מהווה נכס חשוב עבורה. זר מוסיף כי בניכוי עלות חלקה בקידוח הצפוי בישי, לשותפות יתרת מזומן פנויה של 29 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן