סקרלט ג'והנסון. תובעת את דיסני על הפרת החוזה עימה בהקשר לסרטה החדש "האלמנה השחורה". צילום: shutterstock
סקרלט ג'והנסון. תובעת את דיסני על הפרת החוזה עימה בהקשר לסרטה החדש "האלמנה השחורה". צילום: shutterstock

האלמנה השחורה נגד דיסני: כמה תרוויח סקרלט ג'והנסון מתביעת הענק מול האולפנים?

כוכבת הסרט האחרון של מארוול טוענת להפרת חוזה באמצעות שחרור מקביל של הסרט בבתי הקולנוע ובשירות הסטרימינג דיסני+ וגם דורשת את הבונוסים שמגיעים לה, שמוערכים בכ-50 מיליון דולר, וטרם שולמו

אויבת חדשה לדיסני: סקרלט ג'והנסון, שמככבת בתור גיבורת העל "האלמנה השחורה" בסרט הקולנוע האחרון של מארוול, הגישה תביעה נגד דיסני בגין הפסד בונוס שמוערך בכ-50 מיליון דולר, כך לפי גורמים בכירים בהוליווד.

דיסני הוציאה במקביל את הסרט בבתי הקולנוע ובשירות הסטרימינג של דיסני+ ביולי – החלטה שבגינה הגיעה התביעה של ג'והנסון, שטוענת כי פוגעת במדד המשמש לחישוב כמה תשלם דיסני לג'והנסון, שנחשבת לשחקנית איי ליסט, בגין הצלחת הסרט בקופות. הופעתה בתפקיד נטשה רומנוף (האלמנה השחורה), היא התפקיד הראשי הראשון של דמות שגילמה שוב ושוב על המסך מאז הופיעה לראשונה בסרט Iron Man 2 שיצא לאקרנים בשנת 2010.

ג'והנסון כתבה בתביעה שהוגשה לבית המשפט העליון בלוס אנג'לס כי קיבלה הבטחות לשחרור תאטרלי רחב של הסרט, כאשר ציינה במובחן כי כל הצדדים הבינו שמשמעות החוזה היא הצגה בלעדית של הסרט בבתי הקולנוע. כל זה השתנה בחודש מרץ, כאשר דיסני הכריזה כי הסרט יהיה זמין במקביל גם בבתי הקולנוע וגם באמצעות שירות דיסני+ פרמייר שלה, מה שמאפשר למנויים לצפות בסרט תמורת תשלום נוסף של 30 דולר, דבר שג'והנסון טוענת כי הוא מהווה הפרת חוזה.

60 מיליון דולר בסופ"ש אחד

"זו ממש לא הפתעה שהפרת ההסכם מצד דיסני הרחיקה מיליוני מעריצים מהתאטראות, הישר אל שירות דיסני+ שלה", נכתב בתביעה, "על פי הודעת העיתונות של דיסני, הסרט הכניס יותר מ-60 מיליון דולר בדיסני+ פרמייר בסוף השבוע הראשון ליציאתו בלבד".

דיסני לא בזבזה זמן והגיבה מיד: "זו תביעה עצובה ומטרידה במיוחד משום שהיא מתעלמת מההשפעות הגלובליות הנוראיות והממושכות של מגיפת הקורונה. דיסני מימשה את החוזה שלה עם ג'והנסון במלואו, ובנוסף, שחרור הסרט בדיסני+ ללקוחות הפרימייר של השירות, שיפר משמעותית את יכולתה של ג'והנסון להרוויח בונוסים בנוסף ל-20 מיליון הדולר שקיבלה עד כה".

הסוכן של ג'ונהסון יצא להגנת היוצגת שלו ותקף את דיסני: "האשמת ג'והנסון בחוסר חוסר רגישות למגיפת הקורונה העולמית היא עיוות של המצב. מדובר בהבעת זכויותיה כאשת עסקים".

בונוסים של עשרות מיליונים

"סקרלט הייתה שותפה של דיסני לתשעה סרטים, שהניבו לדיסני ובעלי מניותיה מיליארדים. החברה כללה את שכרה בהצהרת העיתונאים בניסיון להציג את הצלחתה כאמנית ואשת עסקים, כאילו זה משהו שהיא צריכה להתבייש בו", כתב בריאן לורד, יו"ר שותף במארוול. "סקרלט גאה מאוד בעבודה שהיא, וכל השחקנים, הסופרים, הבמאים, המפיקים וצוות היצירה של מארוול היו חלק מהם כבר למעלה מעשור". זוהי התגובה האחרונה שהתקבלה מטעמה של השחקנית בנושא נכון להיום.

נציין כי ג'והנסון היא האישה בעלת השכר הגבוה ביותר במארוול. הופעתה בסרט שובר הקופות "הנוקמים: סוף המשחק" בשנת 2019 לוותה בשכר של 15 מיליון דולר, שהסתכמו בכ-35 מיליון דולר בסופו של דבר, לאחר הכנסות כוללות של 2.8 מיליארד דולר מהקרנת הסרט בבתי הקולנוע ברחבי העולם. ההצלחה הקופתית עזרה לג'והנסון להכנס לדירוג כשחקנית המרוויחה ביותר באותה השנה, עם רווח כולל של 56 מיליון דולר, כך לפי פורבס.

בהמשך התביעה, ג'והנון מתארת ​​את הבונוסים הקופתיים שלה בחוזה כ"גדולים מאוד", המשקפים את העובדה שעיגנה את 'האלמנה השחורה', סרט שבוחן לראשונה את הרקע של הדמות הפופולרית ששיחקה בשבעה סרטים בעשור האחרון. תשעה מתוך 24 הסרטים ביקום הקולנועי של מארוול הרוויחו יותר ממיליארד דולר בקופות, סכום שהיה מניב 50 מיליון דולר נוספים לג'והנסון, על פי מקורבים בהוליווד ששוחחו עם פורבס על הבונוסים הקופתיים. 'האלמנה השחורה' הרוויח עד כה 318 מיליון דולר ברחבי העולם, הסרט הכי פחות רווחי מאז שרכשה דיסני את הוצאת הקומיקס תמורת 4 מיליארד דולר בשנת 2009. רק The Incredible Hulk, סרט אולפני מארוול שהוציאה יוניברסל, הצליח פחות בקופות.

תביעתה של ג'והנסון באה בעקבות התקוממות בקרב הכישרונות הבכירים בהוליווד נגד וורנר מדיה, שהתמודדה עם מספר איומים בתביעות בחודש דצמבר לאחר שהודיעה כי תוציא את כל הסרטים שלה לשנת 2021 בשירות הסטרימינג HBOMax במקביל להקרנת הבכורה שלהם בבתי הקולנוע, ולפי הדיווחים שילמה כ-200 מיליון דולר באמצעות הסכמים מתוקנים. ג'והנסון טוענת שדיסני ידעה שהאסטרטגיה שלה ל'אלמנה השחורה' תחסל את הצלחתה האפשרית בקופות – אבל היא הייתה מעוניינת לחזק את שירות הסטרימינג שלה יותר מאשר את הצלחת הסרט בקופות.

"זה בוודאי לא יהיה המקרה האחרון שבו כישרונות הוליוודיים יעמדו מול דיסני ויבהירו כי לא משנה מה החברה תציג או אם תעמיד פנים על מנת לפעול בדרך אחרת, יש לה חובה חוקית לכבד את החוזים שלה", אמר ג'ון ברלינסקי, עוה"ד שמייצג את ג'והנסון, בהצהרה שמסר לפורבס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן