כסף לא קונה שכל: הנזקים המטופשים של המיליונרים

לפני חמש שנים, ערך איל הקזינו ואספן האמנות, סטיב וויין, מעין מסיבת פרידה ל־"Le Reve" של פיקאסו, אותו רכש ב־1997 תמורת 48 מיליון דולר. הדיוקן אמור היה להימכר באותה העת למייסד SAC קפיטל, סטיב כהן במחיר של 139 מיליון דולר.

וויין, שראייתו לקויה, לא שם לב עד כמה הוא קרוב לציור ו"מרפק" אותו – תקרית מביכה שטרפדה את המכירה, וגרמה ליצירה נזק, כך על פי הערכות, בהיקף של 40 מיליון דולר. למעשה, הציור לא נמכר עד היום.

אמנם למיליארדים יש הזכות להחזיק צעצועים יקרים מאוד, אבל העושר העצום אינו מגן עליהם – לא מפני תאונות וגם לא מפני החלטות גרועות. בחברת הביטוח צ'רטיס, טוענים כי 40% מ־400 עשירי ארה"ב הנכללים ברשימה של פורבס הם מבוטחים שלהם, וחולקים עמנו כמה מהתביעות היותר ביזאריות שהוגשו בשנים האחרונות. לקרוא ולהרגיש חכמים:

 

על האש

טייקון שמשפחתו נסעה לטיול, החליט להכין לעצמו חזה עוף – במכשיר לטיגון עמוק שמיועד לתרנגול הודו שלם. הוא התקין את המכשיר במרתף, זרק פנימה את החזה ויצא לטייל עם הכלב. סופו של העניין במכשיר בוער, שהצית אש וגרם לנזק של יותר ממיליון דולר.

מכונית מדליקה

במקרה אחר: אדם ניסה לייבש את שטיחון הרצפה האחורי בפורשה שלו באמצעות מפוח עלים שהעמיד על המושב. לזכותו ייאמר שהוא אמנם ניגש מדי פעם לבדוק האם השטיח כבר יבש, ובכל זאת – את התלקחות המכונית הוא לא הצליח למנוע.

 

לבנה על הדוושה. בנטלי | צילום אילוסטרציה: רויטרס

פול גז בניוטרל

בעליה של בנטלי קונטיננטל מודל 2005 הגדיל לעשות. לאחר שלא נסע במכונית כמה חודשים, הצליח לתניע רק בעזרת מצבר חלופי. הוא הניח שהדרך המהירה לטעון את המצבר תהיה להשאיר את המנוע דולק, בסל"ד גבוה. לשם כך, הוא הניח לבנה על דוושת הגז, מה שהקפיץ את סיבובי המנוע עד לקו האדום. כששב, כעבור עשרים דקות, המכונית הגיעה למצב של טוטל לוס, מבלי לזוז מהחניה.

 

ציור לוהט

מתברר כי אמנות מאפשרת יצירתיות גם כשהורסים אותה: ציור של וורהול נמס לאחר שנתלה מעל לאח. שווי תביעת הביטוח: מיליוני דולרים (רבים).

הכלב הרס לי

ציור גדול מאוד שנתלה בחדר האוכל סבל מבלאי יוצא דופן ובלתי מוסבר בפינה הימנית התחתונה. הסיבה: כלב הסן ברנרד של המשפחה היה נוהג לרוץ מאחורי השולחן, והתחכך בו הלוך־וחזור, בערך 20 פעם ביום.

 

בגללו. כלב סן-ברנרד | צילום אילוסטרציה: רויטרס

קומדיית טעויות

ציור אחר זכה לטיפול מיוחד. במהלך מסיבה שנערכה בערב קר, החליטו אנשי הצוות של המארח להדליק את האש באח, כדי להנעים את האווירה. רק שאף אחד לא בדק אם הארובה פתוחה. עד מהרה התמלא החדר עשן ופיח. כאילו לא די בטעות המביכה, אחד מאנשי הצוות, שניסה כנראה להשיב את המצב לקדמותו במהירות האפשרית, החל לנקות ציור שמן שהיה תלוי מעל האח עם חומר לניקוי חלונות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן