כתב אישום נגד ראש העיר רמה"ש: "קיבל במרמה 118 אלף שקל"

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום כתב אישום נגד ראש עיריית רמת השרון יצחק רוכברגר בגין רישום כוזב במסמכי תאגיד (ריבוי עבירות) ומרמה והפרת אמונים בתאגיד. מכתב האישום עולה כי רוכברגר קיבל במרמה החזר על הוצאותיו הפרטיות לאחר שטען כי היו במסגרת מילוי תפקידו כיו"ר הקרן להשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות. מדובר בהחזרים של כ-118 אלף שקל.

בין השנים 2004-2006 כיהן רוכברגר כיו"ר הקרן להשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות, במקביל לכהונתו כראש עיריית רמת השרון. על-פי חוק, אסור היה למר רוכברגר לקבל שכר על עבודה כלשהי מעבר לתשלום עבור כהונתו כראש העיר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כדי לעקוף את האיסור האמור שבחוק, נתגבשה ביום 23.03.05 הבנה בין מר רוכברגר לבין מי מבין הבכירים בקרן לפיה יוגדל סכום ההוצאות בתפקיד בגינן יהיה זכאי להחזר כנגד קבלות שימציא, כך שיעמוד על סך של 6,000 שקל בכל חודש במקום 500 שקל.

צילום: IngImages ASAP

על פי כתב האישום, מר רוכברגר ניצל את ההבנות אליהן הגיע עם כמה מבכירי הקרן, ואת התנהלותם של גורמי הקרן שהיו אחראים על הנהלת החשבונות של הקרן, לצורך קבלת תגמול על שירותיו כמנכ"ל וכיו"ר של הקרן – תגמול אותו לא היה רשאי לקבל.

הוא עשה כן על דרך המצאת חשבוניות וקבלות בגין הוצאותיו האישיות שהוצגו על ידו כאילו היו קשורות לכיסוי עלויות בהן נשא במסגרת תפקידו בקרן, בעוד שהלכה למעשה לא היה כל קשר בינן לבין תפקידו, כשבנוסף, בחלקן של הקבלות, אף זייף פרטים שהיו רשומים בהן כדי שייחזו ככאלה שראוי היה ליתן לו החזר כספי בגינן.

"משפעל רוכברגר במתכונת זו של קבלת תגמול עבור שירותיו לקרן – גמול שגם לא דווח כשכר לרשויות המס – קיבל לידיו מהקרן במהלך התקופה הרלוונטית, באורח שיטתי, שלא על פי מצגי אמת ותוך זיוף מסמכים וקבלות, תשלומים המסתכמים בסך כולל של 117,894 שקל. סכום  זה הוחזר על ידו לאחר מכן בטרם פתיחת החקירה המשטרתית", נאמר בכתב האישום.

לאחר שבוצעו עד לאחרונה השלמות חקירה בתיק ע"י המשטרה, הוחלט כאמור לאפשר לרוכברגר להשמיע את טענותיו לפני החלטה סופית בדבר הגשת כתב אישום. לאחר שהתקיים למר רוכברגר, באמצעות בא כוחו, שימוע בפני פרקליט המדינה, ומשנדחו טענותיו, החליט פרקליט המדינה כי יש להגיש את כתב האישום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן