לאוהבי השמש: הכירו את האפליקציה שתספר לכם אילו חלקים בעיר מוארים ואילו מוצלים בכל רגע

כל אחד והצרות שלו. בעוד אנו בארץ נאלצים להתמודד עם איומים ביטחוניים ומחסור במים, הפינים עסוקים ברדיפה אחר השמש. בכל שנה לאחר החורף הארוך והחשוך מגיעה התקופה הקיצית הקצרה בה שבה השמש לשמים הצפוניים והמוני הפינים נוהרים בהמוניהם לבתי הקפה, הפאבים והכיכרות על מנת ליהנות ולו לזמן קצר מרביצה בשמש.

צעיר פיני בשם פיטר ליונגקוויסט תכנן אפליקציה בשם Terdelle, שלא רק מצאת את האזור השימשי הקרוב איליכם, אלא אף יודעת לומר מתי תהיה שמש באזור הזה ומתי הוא יהיה מוצל. החלק הגאוני באפליקציה הוא שהיא עושה שימוש במודלים תלת ממדיים של גוגל ובנתונים על הקעקע על מנת למפות את השטח.

כך למשל היא יודעת לקחת בחשבון בניינים גבוהים שמטילים צל, ולחשב באילו שעות האזורים סביבם יישארו חשוכים. "המיקום של שמש הוא לא סוד, זה עניין של תיעוד מדעי" אומר ליונגקוויסט. "עלינו על הרעיון לפני כמה שנים יחד עם חבר משטוקהולם – למפות גם את הבניינים, כך שנוכל תמיד למצוא מקום עם שמש".


למצוא את השמש בעיר | צילום: shutterstock

עד כה מופו הערים המרכזיות באירופה ומשתמשים יכולים להוסיף נתונים משלהם ישירות אל גרסת האפליקציה באנדרואיד או בדסקטופ. ככל שיותר אנשים משתמשים באפליקציה ומעלים נתונים על בתי הקפה, הגינות והמסעדות בהם הם מבלים, כך היא הופכת למדויקת יותר. ליונגקוויסט עצמו הסיף למשל נתונים על שעות השמש והצל ב-7,000 תחנות אוטובוס ברחבי הלסינקי.

ליונגקוויסט מודה שהאפליקציה היא עדיין לא מוצר מוכן וזקוקה לליטוש, אך כבר זוכה לסיקור חיובי ובעתיד הוא מתכוון להציע אותה לחברות כמו הייניקן או גינס כדי שיוכלו להציע לאנשים את המקומות החמימים והנעימים ברחבי העיר בהם יוכלו לשבת ולקנות את המשקאות שלהן. תל אביב עדיין לא נכללת בשירות, אך יש להניח שבמקרה שלנו, יהיה שימושי הרבה יותר למצוא את המקומות הבודדים אליהם השמש לא מצליחה להגיע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן