לאחר חשיפת פרטי פרשת הרצח בבר נוער: שוב צו איסור פרסום

פרשת פרסום פרטי חקירת הרצח בבר נוער הפכה הערב (ב') לסאגה מביכה, כאשר שעה לאחר שהמשטרה פרסמה חלק מהפרטים שנאסרו, התברר כי בית המשפט החליט לעכב את הפרסום, לרבות המניע והדרך שבה הגיעה המשטרה לפענוח הירי הקטלני במועדון בשנת 2009.

בשעה 17.00 פרסמה המשטרה את פרסום המניע לרצח. קצינים בכירים, המעורבים בחקירה, אף יצאו לתקשורת וסיפרו כיצד קיבלו את המידע החיוני לפענוח הפרשה. אבל כשעה קלה לאחר מכן, התברר כי שופט בית משפט השלום בתל אביב, עידו דרויאן, הורה בדיון שנערך באותה שעה בדיוק על עיכוב חשיפת פענוח הפרשה, זאת אחרי שהפרטים כבר נחשפו, לרבות שמו של אחד החשודים המעורבים במעשה.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

בהחלטה הראשונית שנתן השופט באותו הדיון הוא אמנם התיר לפרסם את הפרטים "כפי שמוצאת המשטרה לנכון". אך בעקבות ערעורם של עורכי הדין של שניים מהחשודים, הסכים השופט לעכב את הצו עד לשמיעת הערעור מחר בבית המשפט בשעה 13.00.

בשל העובדה שרוב הפרטים כבר פורסמו באתרי האינטרנט החדשותיים בארץ, עדיין ניתן למצוא אותם ברשת.

מה מותר לפרסם?

ביום חמישי הוארך ב-11 ימים מעצרם של שלושת החשודים במעורבות במסע הרצח שאירע באוגוסט 200 במועדון הבר-נוער, בו נהרגו המדריך בבר נוער ניר כץ (26) וליז טרובישי (16) ונפצעו עוד עשרה.

על פי החשד, אחד מהעצורים היה היורה בפועל ואילו השניים האחרים חשודים בקשירת קשר לרצח. בנוסף, נגד השלושה עומדים חשדות גם לנשיאת אמל"ח, אחזקת אמל"ח, התפרצויות, הצתות וכן עבירות סמים. טרם הותר לפרסום גם שמו של החשוד הרביעי, שאינו קשור לרצח עצמו, אך מעשיו קשורים למניע.

הרצח המזעזע אירע ב-1 באוגוסט 2009 כאשר רעול פנים נכנס במוצאי שבת למרכז ברחוב נחמני בעיר והחל לירות בצעירים ששהו במקום. במשטרה הבהירו במהלך הדיונים כי לא מדובר היה בפשע שנאה. "החשד הוא שהמטרה הראשונית שלהם לא כוונה כלפי הנערים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן