לאחר פתיחה שלילית, הבורסה בתל אביב נסגרה בעליות

יומו השני של שבוע המסחר בבורסה ברחוב אחד העם ננעל  בעליות שערים כאשר ברקע ירידות שערים בבורסה בוול סטריט והמשך חוסר הודאות בארה"ב בנושאי התקציב והעלאת תקרת החוב. 

מדד ת"א 25 עלה ב-0.4%, מדד ת"א 100 הוסיף 0.3% לערכו ומדד הבנקים עלה ב-0.2%. מדד התקשורת עלה ב-1.5%, מדד הנדל"ן רשם עליה של 0.85% ומדד הנפט והגז עלה ב-0.8%.


צילום: אהוד כהנים

מנית אפריקה ישראל עלתה בכ-7% על רקע פתיחת קניון חדש בעיר פלוישט שברומניה. גבעות עלתה ב-5% על רקע פרסום נתונים חיוביים על יתרות הנפט המוכחות בקידוח מגד 5 ליד ארש העין.

וול סטריט  החלה היום בירידות שערים שבוע שני של מסחר על רקע ההשבתה החלקית של שירותי הממשל האמריקאי, כשהסכמה על העלאת תקרת החוב עדיין אינה נראית באופק והאפשרות של "חדלות פירעון" אמריקאית עודנה אפשרית.

"מיצוי כלל האפשרויות" ואי הגעה להסכמה אשר תסיים את המשבר עלולים לגרום נזק ממשי לכלכלה העולמית. במצב הדברים הנוכחי, שווקי העולם כולו קשורים ומסובכים האחד בשני במידה כזו שהשווקים כולם זקוקים לכך שארה"ב תעשה את "הדבר הנכון" – ותעשה זאת בהקדם האפשרי. בסוף השבוע החלו להישמע קולות המרמזים על התרככות מסוימת בדרישות הרפובליקנים במו"מ.

דירקטוריון הבורסה והאסיפה הכללית של חברת משרדי הבורסה, בעלת הזכויות בבניין הבורסה הנוכחי ברחוב אחד העם 54 בתל-אביב, החליטו על מכירת הבניין. הבורסה לניירות ערך שוכנת בבניין זה מאז שנת 1983. בעבר אכלסו אולמות המסחר התוססים את הקומה הראשונה בבניין, שהפך לסמל של שוק ההון בישראל. בשנת 1999, עם סיום תהליך מחשוב המסחר, הפכה קומה זו למרכז מבקרים וכנסים. המבנה הוא בניין משרדים בן 5 קומות, ושטחו הכולל עומד על כ-5,700 מ"ר.

הבניין ברחוב אחד העם הינו בבעלות חברי הבורסה, באמצעות חברת משרדי הבורסה. לקראת המעבר לבניין החדש מונתה וועדה אשר כללה את נציגי הבעלים לבדיקת כדאיות החלופות השונות בהקשר להמשך הבעלות בבניין הנוכחי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן