לא כמו שחשבתם: אוכל אורגני בריא בדיוק כמו מזון שקונים בשוק

אם נטען שאוכל אורגני הוא בריא יותר מאוכל שאינו אורגני כנראה שאף אחד לא ייפול מהכסא. "אנשים נוטים לקנות אוכל אורגני ממגון סיבות שונות, אחת מהן היא כי אוכל אורגני בריא יותר", אומרת קריסטל סמית'-ספנגלר, שהובילה צוות של חוקרים באוניברסיטת סטנפורד למחקר על הערכים התזונתיים בקרב מוצרים אורגנים ואינם אורגנים.

סמית'-ספנגלר ועמיתיה בחנו יותר מ-200 מחקרים שמשווים בין המצב הבריאותי של אנשים שאכלו אוכל אורגני ובין כאלה שאכלו אוכל שאינו אורגני, ומחקרים שבחנו את ההיבטים המזהמים והמזינים במרכיבי האוכל. האוכל שנבחן היה מוצרים אורגנים ולא אורגנים – ובהם ירקות, פירות, ביצים, בשר ומוצרי חלב.


עגבניות אורגניות. צילום: רויטרס

המסקנה המרעישה של מחקר זה היא כי אמנם שאריות ההדברה על מזון שאינו אורגני גבוהות יותר מאשר כאלו הנמצאות על מזון אורגני, אך שניהם נמצאים ברמות תקן בטוחות – ההבדל בכמות השאריות של החומרים נוגע לאופן הייצור השונה ואינו נמצא משפיע על ההיבט הבריאותי. במחקר נמצא כי ביותר משליש מהמוצרים שאינם אורגנים נמצאו שאריות של חומרי הדברה ואילו במוצרים האורגנים נמצאו שאריות כאלה ב-7% מהמוצרים. יתרה מכך, העופות האורגנים נושאים 33% פחות שאריות חומרים בקטריים מאשר הבשר שאינו אורגני.

מההשוואה שערכו החוקרים נטען גם כי אין הבדל בכמות הוויטמינים במוצרים מן הצומח או מן החי, בין אם מדובר במוצר אורגני או רגיל. ההבדל התזונתי היחיד נמצא בכמות זרחן גדולה יותר באוכל אורגני. חלק מהמחקרים הראו כי בחלב אורגני נמצאת כמות גדולה יותר של אומגה 3.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן