לא מה שחשבתם: מיהו באמת הסטארטאפיסט הממוצע?

כאשר ביקשנו לתאר את הפרופיל של מייסד הסטארט-אפ הטיפוסי, אנשים רבים דמיינו צעיר בשנות ה-20 לבוש בסווטשרט, שהדיו מהתואר במדעי המחשב שלו עדיין בתהליכי ייבוש. אך מוקדם יותר השנה, חברת בלומברג בטא ביצעה מחקר שהתמקד באיכויות העיקריות של מייסדי הסטארט-אפ – והתמונה שהצטיירה הייתה שונה מאוד.

מטרת החברה הייתה להשתמש בנתונים בכדי לזהות יזמים פוטנציאליים ולבנות מערכות יחסים עם אותם האנשים עוד לפני שהם פיתחו סטארט-אפ משלהם. "היום, בהרף עין, סטארט-אפ יכול להפוך ממשהו שאף אחד לא שמע עליו, לכוח משמעותי בשוק; לכן עלינו למצוא את אותם האנשים מוקדם יותר" אומר מנהל בבלומברג בטא למגזין העסקים של הרווארד.

בכדי לבצע את המחקר החברה גייסה את שרותיה של חברת חקר נתונים – 'Mattermark' שהשתמשה בפרופילים של מייסדים קיימים בכדי לבנות מודל. לאחר מכן, הם ניתחו את המידע הציבורי הזמין על 1.5 מיליון אנשי מקצוע הקשורים לחברות סטארט-אפ (כעובדים, לא מייסדים) בעמק הסיליקון ובניו-יורק. אז, חיברו הכל יחד על מנת לנבא מי מתאים לפרופיל של יזם -טק פוטנציאלי. בסופו של המחקר,  זיהו 350 אנשי מקצוע בעמק הסיליקון ובניו יורק "שעדיין לא הקימו את חברת הסטארט-אפ שלהם, אבל אנו מאמינים שהם יעשו זאת", לפי המנהל מבלומברג.

ההייטקיסט. לא מי שדמיינתם | צילום: thinkstock

הפרופיל של מייסדי הסטארט-אפ דחה לחלוטין את הקריקטורה של הבוגר הצעיר והרענן. על פי המחקר מייסדי הסטארט-אפ נראים דווקא כך:

ראשית, הם מבוגרים יותר מהסטריאוטיפ. רובם נוטים לכיוון שנות ה-30 המאוחרות ו-38% מהם עברו את גיל ה-40. שנית, רבים מהם עבדו באותה העבודה במשך זמן רב. המחקר מוכיח כי בניגוד לדעה הרווחת, להיות 'תקוע' באותה העבודה במשך זמן רב, ואפילו עשור, לא מפחית את הסיכויי להפוך למייסד סטארט-אפ. 

בנוסף לרובם לא היה כלל רקע במדעי המחשב- רק 15% מהם היו בעלי תואר ראשון בתחום. כמו כן, למייסדים העתידיים יש נטייה לרקע עסקי. לפי המחקר, הסבירות כי יועץ ניהולי יהיה מייסד של סטארט-אפ היא פי 2 מאשר מהנדס.

גם לניסיון היה משמעות וכמעט מחצית מהמייסדים העתידיים שנמצאו הם בעלי ניסיון קודם בחברת סטארט-אפ. רובם כלל לא היו מנהלים בכירים לפני שהפכו ליזמים. למעשה, שני שליש מהם לא החזיקו מעולם בעמדת ניהול בכירה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן