לא נולדו עם כפית של כסף בפה: המיליארדרים מספרים על העבודה הראשונה שלהם

"זה, נולד עם כפית של זהב בפה". זוהי תגובתם של רבים, כשהם נשאלים אודות הדרך אשר עברו המיליארדרים העשירים ביותר בעולם בדרך לתואר המחייב ולהון העצום אשר הם מחזיקים. אך למרות שבהחלט ניתן למצוא לא מעטים אשר נולדו לעושר מופלג וירשו מהוריהם את התואר "מיליארדר", ישנם רבים אחרים אשר החלו את דרכם כאחד האדם – ובכל זאת זכו להצלחה אדירה ולממון רב.

אותם מיליארדרים גם החלו את "הקריירה המקצועית שלהם" כמו כל אדם פשוט אחר – בעבודות פשוטות, אשר אינן דורשות כל הכשרה או כישרון מיוחד ואינן מכניסות כסף רב כלל. אותן עבודות שימשו במקרים רבים בכדי לחסוך כסף ללימודים גבוהים או לפתיחת עסק ראשון, ואין ספק כי הן לימדו דבר מה או שניים את אותם מיליארדרים-לעתיד: החל מערכה של עבודה קשה וזווית הראייה של העובד הפשוט, ועד לשיעורים מקצועיים ובסיסיים אודות שיווק, ניהול ועמידה בזמנים.

אז מה היו אותן עבודות? מעיון ברשימות הביוגרפיה של 400 האנשים העשירים ביותר בארה"ב ניתן למצוא כמה וכמה עבודות מסקרנות במיוחד בהן עבדו המיליארדרים אשר מאיישים את הרשימה כיום. כך, למשל, מייסד חברת "אמזון" ג'ף בזוס עבד בצעירותו ברשת מקדונלד'ס – וטיגן מאות המבורגרים במשמרת. כיום בזוס שווה 29.5 מיליארד דולר.

גם מייסד ענקית המחשבים "דל, מייקל דל, החל את דרכו מלמטה – כשעבד כשוטף כלים במסעדה סינית בעיר הולדתו. כיום מוערך הונו בכ-17.4 מיליארד דולר. אופרה ווינפרי עבדה בחנות מכולת קטנה בטרם החלה את דרכה בתעשיית הטלוויזיה – כל הדרך לתואר אחת הנשים המשפיעות ביותר בעולם, ודיוויד מרדוק, המיליארדר הצבעוני בן ה-91, עבד בכלל בתחנת דלק.

אז לא כל המיליארדרים החלו את דרכם בזכות ההון אשר ירשו מהוריהם. יש גם כאלו, ולא מעטים, אשר לא בחלו בעבודות קשות ובמשמרות ארוכות בדרך להשגת מטרתם. בין אם מכרו בחנות, הפכו המבורגרים, מילאו דלק או שטפו את הרצפה, אותם צעירים הוכיחו כי הדרך להצלחה אינה עוברת רק בחדר הלידה. ניתן להגיע ליעד גם בזכות עבודה קשה, אמונה בדרך – וכמובן, לא מעט מזל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן