לא רק אמזון: ג'ף בזוס רכש את וושינגטון פוסט ב-250 מיליון דולר

המיליארדר ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, קנה לעצמו צעצוע חדש: העיתון וושינגטון פוסט, שנרכש על ידו עבור 250 מיליון דולר מחברת וושינגטון פוסט. ההודעה הסעירה את עולם התקשורת, שכן אף אחד לא ידע ככל הנראה כי העיתון מוצע למכירה.

זוהי רכישת שנייה של עיתון משמעותי בארצות הברית בתוך פחות משבוע. ביום שבת נמכר הבוסטון גלוב מקבוצת הניו יורק טיימס לבעלים של קבוצת הבייסבול "בוסטון רד סוקס", ג'ון הנרי, תמורת 70 מיליון דולר.

במכתב לעובדי הוושינגטון פוסט, הודה בזוס כי הגעתו של בעלים חדשים לאחר ארבעה עשורים בשליטה של משפחת גרהם עלולה להיות צורמת לחלק מהם. הוא פתח את מכתבו באופן גלוי: "שמעתם את החדשות ורבים מכם יקבלו ודאי את פני בחשש מסוים".

צילום: רויטרס

בזוס ציין כי לא יקח חלק בניהול השוטף והיומיומי של העיתון. "אני חי בשמחה עם העבודה (באמזון) שאותה אני אוהב. חוץ מזה, לעיתון כבר יש צוות הנהגה מצוין שיודע הרבה יותר על עסקי החדשות ממני, ואני מאוד מודה לו על שהסכים להישאר".

העיסקה לא היתה אמנם זולה, אולם לבזוס יש יותר ממספיק כסף לא רק כדי לכסות את העלות של הרכישה, אלא גם את כל ההפסדים שעלולים להגרם לעיתון בסביבת החדשות הקשה. מגזין פורבס מעריך את שווי הנטו של בזוס ב-28 מיליארד דולר, עלייה של 3 מיליארד דולר מאז חודש מרץ ושל 5 מיליארד דולר מאז פרסום דירוג 400 העשירים בארה"ב ב-2012.

המיליארדר כבר הביע בעבר עניין בתקשורת והשקיע מוקדם יותר השנה באתר Business Insider. הוא ממשיך את המגמה של השקעת הטייקונים בעולם העיתונות הכתובה, הנמצא בירידה. וורן באפט כבר היה בעבר אחד מבעלי המניות הגדולים בחברת וושינגטון פוסט, עם קצת פחות מ-28% מהמניות. קרלוס סלים, האדם העשיר בעולם, מחזיק בנתח של ה-TIMES. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן