לבלוט מעל כולם: איך לענות בחוכמה על השאלות הטיפשיות בראיון עבודה

אומנות הראיונות נתקעה לפני חמישים שנה ולא התקדמה מאז. היום, כאשר אנו קוראים לשרברב לבוא ולחלץ את הגרב של הילד שלנו מהביוב, השאלה הראשונה שלנו היא תמיד "כמה אתה גובה לשעה?" אנחנו לא שואלים אותו שאלות כמו "אם היית קופסאת מרק, איזה סוג של מרק היית?"

זה מעליב לשאול אנשים שאלות מטופשות כמו "מבין כל המועמדים המוכשרים למשרה, למה שנבחר דווקא בך?" או "מהי החולשה הכי גדולה שלך?" אז למה אנו לא חשים את העלבון בשאלות אלו כאשר אנו מחפשים עבודה?

ענו תשובות מקוריות כדי לבלוט בראיון העבודה | צילום: thinkstock

רוב האנשים בעולם הזה מאמינים כי המעסיק הוא רב עוצמה ואילו מחפש העבודה הוא סוג של נמלה מסכנה. על מחפש העבודה מוטלת החובה להתרפס ולהתחנן בכדי לקבל את המשרה המיוחלת ואנחנו פשוט לא רואים כבר עד כמה מגוחך הסיפור הזה הפך להיות.
הנה שלוש שאלות טיפשיות ושכיחות בראיונות עבודה – ואם שלושתם נשאלו בראיון עבודה אחד שהייתם בו, אולי כדאי לשקול ברצינות אם אתם בכלל מעוניינים לעבוד עבור מעסיק זה.

אם מעלים בפניכם את אחת מהשאלות הבאות תנסו לענות תשובה לא מסורתית ולא מתחננת, כמו אלו שאני הולכת להציע לכם בהמשך וראו כיצד יגיב המראיין. אל תנועו תחת התחושה כי המטרה לשמה אתם מתראיינים היא לרצות את המראיין, חבל על ההערכה העצמית שלכם – אם חבר שלכם היה מספר לכם כי הוא יוצא לפגישה עיוורת והוא מתפלל שהבחורה תאהב אותו, כנראה שהייתם דואגים לו ומעודדים אותו שאם היא הטיפוס שלו ויהיה קליק אז מעולה אבל גם אם לא, החיים ממשיכים. אין שום דבר שונה בחיפוש עבודה – רק האנשים שמבינים ומקבלים אותך הם אלו שזכאים לך.

שאלה טיפשית מס' 1 "מבין כל המועמדים המוכשרים למשרה, למה אנחנו צריכים להעסיק דווקא אותך?"

התשובה המסורתית תהיה:" כי אני חכם, חרוץ ועוזר לזקנות לחצות את הכביש".

התשובה הלא סטנדרטית תהיה: "זו שאלה מצויינת! ונדמה לי שזו באמת המהות של הראיון הזה, אני כמובן לא פגשתי את המועמדים האחרים, אבל אתה כן. בנוסף אתה גם המומחה לעבודה ולמשרד הזה מבין שנינו. בכנות, אני לא יכול להגיד שאתה צריך להעסיק אותי, זה לא יהיה אחראי מצידי לבצע את הקפיצה הלוגית הזו. אני רק יכול להגיד שאם אנחנו אמורים לעבוד יחד, אני בטוח שתבין את זה".

שאלה טיפשית, מס' 2: "מהי החולשה שלך?"

התשובה הסטנדרטית תהיה "אני פרפקציוניסט לעיתים וקשה מידי עם עצמי וקשה לי להפסיק לעבוד."

התשובה המקורית תהיה "פעם חשבתי שיש לי חולשות, במובן זה שהיו דברים שהייתי עושה בצורה לא טובה מספיק והרגשתי שעליי להשתפר. בהדרגה הבנתי כי הדברים שאני עושה טוב הם הדברים שאני צריך להתמקד בהם. זו הסיבה שאני לא מתעסק בדברים מסוימים ועושה רק מה שאני טוב בו". 

שאלה טיפשית מס' 3: "איפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים?

התשובה הברורה תהיה "עובד כאן בתפקיד בכיר יותר".
התשובה השונה תהיה: "החיים עוברים כל כך מהר בזמנים אלו ויש כל כך הרבה אי וודאות, אני לא מתכנן תוכניות לטווח ארוך שעשויות להגביל אותי ואת האפשרויות העומדות בפניי. עם זאת, אני בטוח שאעסוק במשהו שמלהיב אותי ואפתח אותו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן