לברון בראש: שחקני ה-NBA המרוויחים לשנת 2019

"אני לא איש עסקים – אני עסק", אומר ג'ייזי באחד מקטעי הראפ המוכרים שלו מהעשור הקודם. זה שיעור שלוקחים איתם כוכבי ה-NBA כאשר הם מגלים את היכולות הכלכליות שלהם בתוך ומחוץ לפרקט.

הכוכבים הגדולים ביותר, לברון ג'יימס, סטף קרי וקווין דוראנט, הקימו חברות שינהלו את האפשרויות שלהם במדיה, בשיווק ובהשקעות שמגיעות עם היותם אייקונים גלובליים.

רשימת עשרת כוכבי ה-NBA המרוויחים ביותר, מתקרבים השנה ביחד להון של 540 מיליון דולר ממשכורות, חסויות, הופעות, תמלוגים והופעות במדיה. הסכום הכולל מהווה עלייה של 180 מיליון דולר מלפני 5 שנים.

לברון ג'יימס. בקרוב יהיה כוכב קולנוע? | צילום: Shutterstock

ג'יימס הוא שחקן ה-NBA המרוויח ביותר 5 שנים ברציפות, עם 88.7 מיליון דולר, כולל 53 מיליון דולר מחוץ למגרש. ג'יימס, קרי ודוראנט הם בין השחקנים היחידים שמרווחיים יותר מעשייה מחוץ לפרקט מאשר בתוך המשחק. חסויות מספקות את מרבית ההון של השלושה מחוץ למגרש. חוזים עם חברות נעליים הם העניין המרכזי, אבל הכוכבים האלה העלו את הונם רבות בזכות דחיפה של המותגים על שם.

ג'יימס החל בניהול השיווק של עצמו ב-2006, כשהשיק את מה שעכשיו נקרא קרן LRMR וכן, את חברת ההפקה ההוליוודית, SpringHill Entertainment בשנת 2008. החברה יצרה סדרות טלוויזיה כמו The Wall ו-Survivor's Remorse ועובדת עכשיו על יצירה מחדש של הסרטים House Party ו-Space Jam. ג'יימס הרחיב את האימפריה העסקית שלו עם פירמת מדיה דיגיטלית שהקים ב-2015. החברה האיצה את רווחיה בעזרת השקה שקיבלה מ-Time Warner באותה השנה.

ג'יימס עבר בשנה שעברה ממודל של חסות מסורתית. הוא נמנע מחידוש חוזה של 15 מיליון דולר עם מקדונלד'ס בשביל להכפיל את הסכום עם בלייז פיצה, שם הוא גם משקיע וגם זכיין. הוא סגר גם חוזה עם סינדי קרופורד, ארנולד שווארצנגר ולינסדי וון עבור השקת חברת בריאות המוכרת אבקות פרוטאין. רשת ההון של לברון מוערכת בכ-450 מיליון דולר.

מדינת הזהב

סטף קרי הוא שחקן ה-NBA השני המרוויח ביותר שנה 2 ברציפות. ההכנסות שלו עומדות על 79.5 מיליון דולר, כולל 42 מיליון מחוץ למגרש. קרי הקים את החברה שלו SC30 בשנה שעברה והיא מנהלת את ההשקעות שלו, את החסויות שהוא מקבל, את המדיה ואת ההשקעה הפילנתרופית שלו. זוכה תואר ה-MVP גם פתח חברת הפקה בשנה שעברה בתוך Unanimous Media. החברה חתמה על חוזה פיתוח למספר שנים עם חברת סוני. אוננימוס ופייסבוק שיתפו פעולה במשך חצי שנה ועקבו אחרי קרי בעונת 2018-2019. המיזם האחרון של קרי הוא סיור כדורסל בבתי ספר תיכוניים עבור מציאת כוכבי כדורסל פוטנציאלים, בדיוק כפי שהוא היה לפני 15 שנה.

סטף קרי. אחד הקלעים הגדולים שידע המשחק | צילום: Shutterstock

קווין דוראנט נכנס למקום השלישי ברשימת שחקני ה-NBA המרוויחים עם 65 מיליון דולר, כולל 35 מיליון מחוץ למשכורתו מגולדן סטייט ווריורס. הוא איחד את המפעלים העסקיים שלו תחת מטרייה אחת בשנה שעברה, תחת השם Venture 35. זה כולל כסף מחסויות, חוזים במדיה והשקעות.

זאת הרשימה המלאה של שחקני ה-NBA המרוויחים ביותר בשנת 2018-2019:

1. לברון ג'יימס
סך כל ההכנסות: 88.7 מיליון דולר
משכורת ובונוסים: 35.7 מיליון דולר
חסויות: 53 מיליון דולר

ג'יימס הצטרף בקיץ האחרון ללוס אנג'לס לייקרס בתור "שחקן חופשי" עם חוזה לארבע שנים בשווי 153 מיליון דולר. 53 מיליון הדולרים שהוא עושה מחסויות מגיעות מנייקי, קוקה קולה, Beats By Dre, בלייז פיצה ומשחק הוידאו 2K Sports. ג'יימס מחזיק ביחד עם שותף 14 סניפים של בלייז פיצה בשיקגו ו-7 נוספים בדרום פלורידה.

לברון בלייקרס. שני הצדדים מרוויחים | צילום: ramiro-pianarosa-unsplash

2. סטף קרי
סך כל ההכנסות: 79.5 מיליון דולר
משכורת ובונוסים: 37.5 מיליון דולר
חסויות: 42 מיליון דולר

קרי הוסיף את Palm ואת Rekuten כנותני חסות חדשים בחודשים האחרונים. החסות ניתנת בנוסף לחסות שנותנת חברת רקוטן לקבוצתו, גולדן סטייט – זה בשביל סבב ציד הכשרונות שמנהל קרי. חברת האי-קומרס היפנית ופירמת האינטרנט מתכננת להשתמש בקרי בשביל להרחיב את המותג שלה בארצות הברית.

3. קווין דוראנט
סך כל ההכנסות: 65 מיליון דולר
משכורת ובונוסים: 30 מיליון דולר
חסויות: 35 מיליון דולר

דוראנט יהיה זכאי בקיץ להארכת חוזה ל-5 שנים מגולדן סטייט ווריורס בשווי 220 מיליון דולר, מה שיקבע שיא NBA חדש. KD רוצה להיות בעתיד בעלים של קבוצת NBA וכבר עד היום הרוויח יותר מ-400 מיליון דולר אם מחשבים את המשכורות ואת החסויות שהוא קיבל במהלך כל הקריירה שלו.

מלבד להרוויח כסף, דוראנט יודע גם לתת. בשנה שעברה הוא העניק 10 מיליון דולר בשביל לפתוח את "מרכז קווין דוראנט" במחוז פרייס ג'ורג', מרלינד, היכן שהוא גדל. מדובר בתוכנית הראשונה של מעקב אחר כשרונות בחוף המזרחי של ארצות הברית, ובזכותה יוכלו ילדים רבים מבתים בעלי הכנסה נמוכה להגיע למכללה.

כמעט לכולם יש נעל איקונית על שמם | צילום: eddy-lackmann-unsplash

4. ראסל ווסטברוק
סך כל ההכנסות: 53.7 מיליון דולר
משכורת ובונוסים: 35.7 מיליון דולר
חסויות: 18 מיליון דולר

לא לפני הרבה זמן, ממוצע של טריפל-דאבל בעונה שלמה, נחשב לחלום רטוב. הממוצע הזה לא נעשה מאז עונה 1961-1962. כעת ווסטברוק עובד על לעשות את זה שנה שלישית ברציפות. בחודש שעבר, נייקי הוציאה את הנעל האיקונית השנייה שלו. ווסטברוק חתום עתה לחוזה המשחק היקר ביותר בהיסטוריה של ה-NBA, עם דיל בשווי 207 מיליון דולר לחמש עונות.

5. ג'יימס הארדן
סך כל ההכנסות: 47.4 מיליון דולר
משכורת ובונוסים: 30.4 מיליון דולר
חסויות: 17 מיליון דולר

האיש עם הזקן זכה העונה בפעם השנייה ברציפות בתואר ה-MVP של הליגה, עם ממוצעי נקודות שלא נראו בארצות הברית מאז ווילט צ'מברלין בתחילת שנות ה-60. הארדן שיתף פעולה השנה יחד עם אמזון לשיתוף מוזרי האימון שלו, שכוללים חלק נרחב מהחסויות שלו – כמו אדידס, BodyAromor ו-Beats. הוא גם אחד הספורטאים היחידים שהוצגו ב-ART of Sport, גוף חדש שהושק באוקטובר האחרון על ידי קובי ברייאנט.

6. כריס פול
סך כל ההכנסות: 43.7 מיליון דולר
משכורת ובונוסים: 35.7 מיליון דולר
חסויות: 8 מיליון דולר

השחקן השני שמגיע מיוסטון רוקטס הוא כריס פול, בו השקיעה הקבוצה בקיץ האחרון חוזה מקסימום בשווי 160 מיליון ל-4 עונות. כך הוא ירוויח 44 מיליון דולר עבור עונה 2021-2022, כשיהיה בן 36. פול מכהן כנשיא שחקני ליגת ה-NBA. הכנסותיו מחסויות כוללות את נייקי, State Farm, Sharpie ו-Spalding.

ג'יימס הארדן. עוד יום רגיל בעבודה | צילום: Shutterstock  

7. יאניס אנטטקומפו
סך כל ההכנסות: 43.2 מיליון דולר
משכורת ובונוסים: 24.2 מיליון דולר
חסויות: 19 מיליון דולר

ה"גריק פריק" הפך לאחד השחקנים הדומיננטיים ב-NBA השנה, כשהוא זוכה בתואר שחקן חודשים נובמבר ודצמבר של החוף המזרחי. זאת גם השנה השנייה ברציפות שהוא זוכה במקום השני בהצבעות האוהדים למשחק האולסטאר של ה-NBA. ביוני תוציא נייקי את הנעל האיקונית הראשונה של אנטטקומפו – והיא לא תהיה האחרונה.

8. דמיאן לילארד
סך כל ההכנסות: 41 מיליון דולר
משכורת ובונוסים: 28 מיליון דולר
חסויות: 13 מיליון דולר

הרכז נמצא במהלך החוזה שחתם ל-5 שנים בשווי 140 מיליון דולר עם קבוצתו, פורטלנד טרייל בלייזרס, שבחרו בו בדראפט של שנת 2012. בנוסף, הוא הוציא שני אלבומי ראפ תחת השם D.O.L.L.A. כמו כן, אדידס הוציא באחרונה את הנעל האיקונית החמישית שלו.

9. בלייק גריפין

סך כל ההכנסות: 39.1 מיליון דולר
משכורת ובונוסים: 32.1 מיליון דולר
חסויות: 7 מיליון דולר

גריפין נמצא בשנתו השנייה מתוך חוזה ל-5 עונות שחתם עם דטרויט פיסטונס בשווי 171 מיליון דולר. מי שנבחר להיות על השער של פורבס Under30 האחרון השיק לאחרונה חברת הפקה משלו בשם Mortal Media, שבתהליך להוצאת 5 סרטים וסדרת טלוויזיה, כולל גרסה מחודשת לסרטים White Man Can't Jump ו-The Rocketeer. בשנה האחרונה גריפין הוסיף גם את Flagstar ואת ליווי'ס כספונסרים שלו.

בלייק גריפין. מככב גם ברשימת הצעירים של פורבס | צילום: Shutterstock

10. פול ג'ורג'
סך כל ההכנסות: 38.6 מיליון דולר
משכורת ובונוסים: 30.6 מיליון דולר
חסויות: 8 מיליון דולר

הסמול פורוורד שנותן עונה נהדרת באוקלוהומה סיטי ת'אנדר חתם על חוזה ל-4 שנים בשווי 137 מיליון דולר רק ביולי האחרון. החוזה כולל אופציות לשחקן להישאר בקבוצה עד 2021-2022. ג'ורג' במרוץ לעונתו הטובה בליגה ולשיא קריירה מבחינת נקודות וריבאונדים לעונה, יחד עם הובלת הליגה בחטיפות. נותני החסות שלו כוללים את נייקי, Gatorade, New Era, Bass Pro Shops, Foot Locker ו-2K Sports.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן