לברון ג'יימס מוביל את רשימת השחקנים המרוויחים ביותר ב-NBA לשנת 2016

שחקני ה-NBA מתכוננים לקרב עם בעלי הליגה השנה, כשלפניהם ניצב תאריך-הגג של ה-15 בדצמבר, שעד אליו רשאי כל אחד מהצדדים לבטל את ההסכם הקיבוצי שנחתם ביניהם בשנת 2011. השחקנים טוענים שהמשכורות הממוצעות בקושי תוקצבו, בזמן שרווחי החברות המריאו וערכי הזיכיונות שלהן שולשו, בזכות עלות שחקנים מופחתת, וחוזים טלוויזיוניים חדשים בשווי 24 ביליון דולר עם הרשתות TNT ו-ABC/ESPN. ההנהלה רואה זאת כגאות שעולה ומרימה עמה את כל הסירות – כשהמשכורת הממוצעת העומדת על למעלה מ-5 מיליון דולר היא עודנה הגבוהה ביותר בכל ענפי הספורט, והיא אף במגמת עליה נוספת, לכיוון 8 מיליון דולר, עם עסקאות הטלוויזיה החדשות.

אין ספק שצמרת שרשרת המזון של ה-NBA משגשגת בזכות משכורות ברמה מקסימלית ושפע של עסקאות חסות, כאשר ישנם קמפיינים שקוראים לקבל גם נתח מליגת הספורט האמריקאית הזו, לה התחזית העולמית הטובה ביותר. עשרת השחקנים המרוויחים ביותר ב-NBA יפקידו לחשבונם 391 מיליון דולר ממשכורות וחסויות בעונה הזו, כש-46% מהסכום שהרוויחו הגיע מחוץ למגרשים.

לברון ג'יימס – שיאן ההכנסות בליגה


לברון ג'יימס, שיאן ההכנסות של הליגה | צילום: קת'י אליסון, ויקיפדיה

 

מי שמוביל את הרשימה בשנה השנייה ברציפות הוא לברון ג'יימס – ארבע פעמים ה-MVP (השחקן הטוב ביותר) של ליגת ה-NBA – עם הכנסות של 71 מיליון דולר. משכורתו של ג'יימס בקבוצתו, קליבלנד קבלירס, היא 23 מיליון דולר, השלישית בגובהה בליגה. בקיץ האחרון הוא השתחרר מחוזה בן שנתיים שהיה חתום עליו בקבלירס וחתם מולם על חוזה דו-שנתי חדש, בסכום גבוה יותר, המאפשר לו להשתחרר שוב בסיומה של השנה הראשונה. זו דרך למקסם את המשכורת שלו ולנצל את שיעורי השכר העולים בליגה.

ג'יימס מרוויח כמעט פי שניים מחוץ למגרש מאשר עליו – סכום מוערך של 48 מיליון דולר בשנה. חברת נייק הייתה התומכת הראשית בג'יימס מאז שנכנס ל-NBA עם סיום לימודיו בתיכון בשנת 2003, עם חוזה לשבע שנים בשווי 90 מיליון דולר. ענקית ביגוד הספורט, שלה מחזור של 31 ביליון דולר, הכפילה את רווחיה מג'יימס השנה, כשהעניקה לו חוזה לכל החיים בפעם השנייה ב-44 שנות פועלה. החשבון הסופי של ג'יימס מהעסקה עם נייק יוגדר בסופו של דבר על ידי עלייה במכירות הנעליים, אך הוא צפוי לנסוק מעבר ל-500 מיליון דולר. ג'יימס היה מוכר הנעליים הבכיר ביותר ב-NBA בשנת 2014, כשנייק הכניסה מהמותג החתום על שמו כ-340 מיליון דולר.

ג'יימס הרחיב את האימפריה שלו באמצעות סדרה של עסקאות חיצוניות, חריגות בנוף המסורתי של ה-NBA. הוא השיק חברת הפקות (SpringHill Entertainment) ב-2008 עם שותפו העסקי מרוויק קרטר. החברה חתמה על עסקה עם Warner Bros. Entertainment בשנה שעברה. בשנת 2011 שילב ג'יימס כוחות עם סוכנות שיווק הספורט הבכירה Fenway Sports Management, שהעניקה לו תשלום בן 7 ספרות, ומניות במועדון הכדורגל האנגלי ליברפול. הוא גם השקיע בזיכיון לפס-ייצור של פיצה בשם Blaze בשנת 2012, והבטיח לעצמו את זיכיונות הרשת בשיקגו ודרום פלורידה. נכון להיום בבעלות ג'יימס 7 זיכיונות של המותג בשיקגו ו-4 בפלורידה, וזיכיונות נוספים מתוכננים.

החוזה לכל החיים שלו עם נייק והעסקים החיצוניים האחרים שלו, מקדמים את ג'יימס במעלה הסולם אל עבר מטרתו המוצהרת משכבר – להפוך למיליארדר. רווחיו לאורך הקריירה מתקרבים לכ-600 מיליון דולר, כולל חסויות.

במקום השני – קווין דורנט

הפורוורד של קבוצת הכדורסל אוקלהומה סיטי קווין דורנט מדורג שני ברשימת השחקנים המרוויחים, עם סכום של כ-56.2 מיליון דולר, הכולל 36 מיליון דולר מנותני חסויות. בסוף העונה הנוכחית יהיה דורנט סוכן חופשי, ושורה ארוכה של מחזרים תעמוד בתור ותציע חוזה ברמה המקסימלית למי שהיה ה-MVP של הליגה בשנת 2014.

דורנט השיק בשנה שעברה ליין של הלבשה תחתונה, בשיתוף עם החברות Neff ו-Foot Locker. יחד עם זאת, החוזה הכספי המשמעותי של דורנט גם הוא עם נייק, שהעניקה לו הרחבה בשווי של 300 מיליון דולר שייפרסו על פני 10 שנים. הוא ערך בקיץ שעבר סיבוב הופעות באירופה במסגרת מסע השיווק של נייק בתחום הכדורסל, שכלל עצירות במדריד, פריז וברלין. מממנים אחרים של דורנט הם בין היתר American Family Insurance, BBVA, Orange Leaf, Panini, Sonic, Sparkling Ice ו-2K Sports.

קווין דוראנט, כוכב אוקלהומה סיטי | צילום: כריסטופר ג'ונסון, ויקיפדיה

קובי בריאנט – תלוש השכר הגבוה ביותר

הממוקם שלישי ברשימה הוא קובי בראינט, המרוויח 50 מיליון דולר. משכורתו בת 25 מיליון הדולרים בלוס אנג'לס לייקרס היא תלוש השכר הגבוה ביותר בליגת ה-NBA בשש השנים האחרונות. בראינט ומייקל ג'ורדן היו שני השחקנים היחידים בהיסטוריה של הליגה להרוויח לפחות 30 מיליון דולר לעונה אחת. בריאנט הודיע בנובמבר האחרון על פרישתו בתום העונה הנוכחית, באמצעות שיר שפרסם באינטרנט. סך רווחיו לאורך הקריירה, העומדים על כ-680 מיליון דולר לרבות חסויות, הם הגבוהים ביותר עבור ספורטאי בקבוצת ספורט כלשהי מאז ומעולם. הספורטאים היחידים שהרוויחו יותר הם שחקן הגולף טייגר וודס, נהג המרוצים מיכאל שומאכר והמתאגרף פלויד מייוות'ר.

בריאנט החל את מעברו מעולם הספורט לעבר עסקים עוד ב-2013, כאשר השיק את Kobe Inc.. היעד הראשון שלו היה השקעה בת שבע ספרות בעבור יותר מ-10% מבעלות במשקה הספורט BodyArmor. בזמנו, אמר בריאנט לפורבס שהוא רצה שהמותג Kobe Inc. "יגדיר מחדש את תעשיית הספורט ויעורר השראה בעולם". באוקטובר האחרון הוא השקיע השקעה גדולה למדי בחברת התקשורת החדשה The Players Tribune, וכמו-כן חתם על עסקה רחבת הקף עם ענקית המסחר האינטרנטי Alibaba.

ויקיפדיה ,luzer C.J, :בריאנט, מחזיק תלוש השכר הגבוה בליגה | צילום

הקפיצה הגדולה של ג'יימס הארדן

סוגרים את רשימת חמשת המרוויחים הגדולים השחקנים דריק רוז (34.1 מיליון דולר) וג'יימס הארדן (32.8 מיליון דולר). הארדן עשה את הקפיצה הגדולה ביותר ברווחיו, כשהכנסותיו מחוץ למגרש הכפילו עצמם פי ארבעה והגיעו לכדי סכום של 17 מיליון דולר. המתמודד על תואר ה-.MVP פדה רווחים במהלך הקיץ האחרון, כשחתם על חוזה ל-13 שנה עם חברת אדידס, בשווי של למעלה מ-200 מיליון דולר, לרבות בונוס במעמד החתימה. סגנון המשחק הייחודי והחזק של הארדן הפך אותו לאחד השחקנים המשווקים ביותר בליגה, כששותפים אחרים שעומדים מאחוריו הם בין היתר Beats, BodyArmor, Foot Locker, ורבים אחרים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן