להביט ולפנטז: רכבי הים-יבשה הלוהטים

מאז ומעולם נמשכו העשירים לצעצועי מים: אופנועי ים; סירות מפרש מהשורה הראשונה; מגה־יאכטות ענקיות שנראות כמו ארמונות צפים; ועכשיו גם כלי רכב אישיים, שמסוגלים לנוע בים וביבשה כאחד.

בעולם יש כמה יצרניות כלי רכב אמפיביים, בהן גיבס טכנולוגיז, אינספייס מרין ופאסטראק אמפיביוס LLC. המיליארדר של חברת וירג׳ין, ריצ׳רד ברנסון, השתמש ב״אקוואדה״ של גיבס כדי לקבוע ב־2004 שיא עולם בחצייה המהירה ביותר של התעלה האנגלית ברכב אמפיבי.

"רכב אמפיבי״ אולי מעלה בדמיונכם משהו שהוא לא יותר מאשר סירה על גלגלים, אך הטכנולוגיה החדשה מאפשרת פיתוחים יצירתיים הרבה יותר. תשכחו מסקי מים – נסו לנווט דולפין רובוטי שנוסע במהירות של עד 65 קמ״ש על פני המים. כיום קיימים ארבעה דגמים של כלים בצורת חיות מתוצרת אינספייס מרין, המהווים את קו החזית של התעשייה המלבלבת הזאת. ה״סיבריצ׳ר״ מגיע בשלוש וריאציות, כל אחת מהן בהשראת יצור ים אחר.

הסיבריצ׳ר J, בצורת דולפין, נבנה עם גוף מעוצב יותר המאפשר ביצועים משופרים. הסיבריצ׳ר Y, בצורת לווייתן קטלן (אורקה), לא רק נצבע כך שייראה כמו אורקה אמיתי, אלא גם כולל סנפיר זנב המאפשר סלטה מושלמת של 180 מעלות לאחור (שנמצא עדיין בשלבי עבודה). לבסוף, הסיבריצ׳ר X, בצורת כריש, הוא בעל גוף ״תוקפני״ יותר ועוצמה המאפשרת מהירות גבוהה מספיק כדי לשגר את הכלי כולו אל מחוץ למים.

כמחווה ליצירות המדהימות האלה ואחרות קיבצתי תמונות של חמשת כלי הרכב המרתקים ביותר בעיניי. בעלות של 100 אלף דולר ומעלה, כלים אלה הם הצעצועים המושלמים לאולטרה־עשירים בחיפושם אחר הרפתקאות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן