“להגיד שאפשר לעשות קיצוץ של 25 מיליארד שקל בלי לפגוע במעמד הביניים – זה לא רציני”

שר האוצר הטרי יאיר לפיד, שצפוי לחתום על ההסכמים הקואליציוניים הלילה אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, עומד קיבל על עצמו משימה לא פשוטה. מרגע שייכנס לתפקיד, וכמעט ללא ימי חסד, עומד האדם שהעיד על עצמו בעבר שהוא "לא מבין כלום בכלכלה" בפני שורה של הכרעות: גירעון עתק, מסים, תקציב ביטחון, מחירי הדיור ועוד.

מצד שני, יכול להיות שדווקא לפיד, האיש והאג'נדה, יכול להצליח במקומות בהם כלכלנים מדופלמים כשלו. לפיד לפחות יודע מה הוא רוצה: להיות ש"ס של מעמד הביניים, להוריד את מחירי הדיור, להפסיק את ההזרמות לחרדים, לקצץ בכל מה שזז: קצבאות ילדים, תנאי שכר של הוועדים, תקציב הביטחון. משפטים קצרים ומובנים. ויש לו עוד שני יתרונות מוחשיים: הוא עומד בראש הסיעה החזקה והצייתנית בכנסת ובממשלה, והוא לא חייב את מקומו לנתניהו, כך שהוא יוכל לפתח דעות משל עצמו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: רויטרס

כלכלנים, שרי אוצר לשעבר ובכירים במשרד האוצר מנסים לענות על השאלה הגדולה: האם ליאיר לפיד יש את היכולת להצליח בתפקיד בתקופה הזו? "לפיד לא יכול להיכנס לקרביים של כל דבר", אומר ירום אריאב, שהיה בעבר מנכ"ל האוצר. "הוא צריך לבחור את הנושאים המרכזיים, ובכל שאר ההחלטות הוא צריך לסמוך על הדרג המקצועי".

אברהם בייגה שוחט, שהיה בעבר שר האוצר, אומר כי לפיד לא יוכל לעמוד בהבטחתו לבוחרים: "אין לו אפשרות לממש את המדיניות שעליה הצהיר. להגיד שאפשר לעשות קיצוץ של 20-25 מיליארד שקל בלי לפגוע במעמד הביניים, זה לא רציני".

הכתבה המלאה – מחר בעיתון "סופהשבוע"

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן