לחיים: מותגי השמפניה היקרים ביותר בעולם לפתיחת השנה החדשה

ביום ד' הקרוב בחצות, מיליונים יחגגו ברחבי העולם את סוף שנת 2014 ואת תחילתה של השנה האזרחית החדשה. אך בין כל הנשיקות, הזיקוקים והספירה המפורסמת לאחור את השניות האחרונות של השנה החולפת, מיליונים רבים של חוגגים יפתחו גם לא מעט בקבוקי שמפניה – אשר צפויה למלא את הכוסות ולהוסיף לאווירה המשוחררת במסיבות ברחבי העולם.

אך בעוד מרבית החוגגים יסתפקו בשמפניה "פשוטה", בכמה מסיבות אקסקלוסיביות במיוחד יהנו הנוכחים מכמה מהשמפניות היקרות ביותר אשר ניתן להשיג כיום, ומסתבר כי השמפניה היא עולם מורכב למדי וכך גם מחירי המותגים המובילים. מכיוון ששמפניה "מקורית" מיוצרת אך ורק בחבל הארץ "שמפיין" בצרפת, הרי שכמות הקרקע המוגבלת אינה מאפשרת ריבוי של יקבים ומותגים – ובכך הופכת את המשקה ליוקרתי, נדיר – ויקר במיוחד.

לארועים יוקרתיים בלבד | צילום: thinkstockphotos

בסך הכל בחבל הארץ המדובר פועלים כ-300 יקבים, וכמה אלפי מגדלי כרמים אשר מוכרים על ידי המועצה המקצועית של האזור, אשר "מכשירה", הלכה למעשה, את יצרני השמפניה. גורמים אלו בדיוק הפכו את השמפניה (המקורית) לאורך השנים לאחד הסמלים הגדולים של חגיגות והצלחות: היוקרה אשר אפיינה את המשקה לאורך השנים הפכה את "פתיחת בקבוק השמפניה" למאורע נדיר – אשר נשמר אירועים מיוחדים וחגיגיים בלבד.

אז כמה עולים בקבוקי השמפניה היוקרתיים ביותר? סביר להניח שבמרבית המסיבות יוגשו משקאות אשר יוצרו "בשיטת השמפניה" – אך לא יוצרו בחבל שמפיין, ולא הוכרו באופן רשמי על ידי המועצה המדוברת. אך גם בין מאות המותגים המקוריים, ניתן למצוא כמה סדרות בקבוקים יוקרתיות ויקרות במיוחד – אשר אמנם יספקו לכם אווירה יוקרתית ואקסקלוסיבית למדי, אבל גם יחייבו אתכם להיפרד מסכומי כסף לא מבוטלים, לבטח ביחס לכמה כוסות של יין מבעבע.

2,000 דולר לבקבוק

הדירוג אינו כולל, כמובן, בקבוקי אספנות נדירים אשר נשמרים כבר מאות שנים ואשר רבים מהם אינם מוצעים כלל למכירה. אך גם בקרב סדרות הבקבוקים הנגישים לכל צרכן מסתבר כי ניתן למצוא מותגים יקרים למדי. כזו היא סדרת הבקבוקים של המותג "Krug Clos d'Ambonnay", מהבציר של שנת 1998, אשר נמכרים עבור לא פחות מ-2,000 דולר ליחידה. השמפניה היוקרתית מורכבת מ-100% ענבי פינו נואר, ומיוצרת באחד היקבים היוקרתיים והוותיקים באזור. בכל שנה מייצר היקב בסך הכל 4,760 בקבוקים, והשילוב בין המספר הנמוך, היוקרה, הוותק – ואיכות הענבים הפכו את המותג ליקר ביותר בחנויות השנה, אשר יעלה כמעט 8,000 שקל לבקבוק בודד.

2000 דולר לבקבוק | מתוך אתר החברה

לשם השוואה, מותג השמפנייה במקום השני עולה כמעט חצי מאותו מותג יוקרתי. זהו מותג בשם Bollinger Vielles Vigbes משנת 2004. גם הפעם מיוצרת השמפניה מ-100% ענבי פינו נואר, אשר נחשבים לנדירים בחבל הארץ הצרפתי והופכים את השמפניות האלו לנדירות במיוחד. גם הפעם מיוצר מספר נמוך יחסית של בקבוקים בכל שנה (3,886 בלבד), ומדובר בסדרה אשר זכתה במספר רב של פרסים ברחבי העולם. המקום השלישי, Krug Clos du Mesnil מבציר 2003 יעלה לכם 850 דולר עבור בקבוק בודד. הפעם מדובר בשמפניה על בסיס ענבי שרדונה בלבד, אשר נחשבים ליבשים אך מלאי טעם במיוחד.

אז אם אתם מחפשים דרך יוקרתית במיוחד לפתוח את השנה החדשה, בקבוקי השמפניה היוקרתיים האלו ממתינים לכם וזמינים להזמנה מיוחדת גם דרך האינטרנט. אם מנגד תבחרו להסתפק בבקבוקים "פשוטים יותר", אנחנו לגמרי נבין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן