לחשוב בגדול: כך תוכלו להפיק רווח מביג-דאטה

מידע יכול להפוך לכסף. לרוב זה קורה בדרכים עקיפות: הוא מאפשר לתהליכים לפעול בצורה יעילה יותר, מתמרץ התנהגויות מסוימות, או חושף את ערכו האמתי של נכס. אלה נכונים במיוחד בעידן הביג-דאטה ולכל חברה יש את הגישה שלה בנוגע לניצול המידע, אך בתחום שעדיין נמצא בחיתוליו וגורם פעמים רבות לבלבול והתנהלות לא נכונה, כדאי לשים לב לכמה כיוונים כלליים שיעזרו לכם להניע תהליכים שייצרו עבורכם ערך מתוך המידע שברשותכם:

להתחיל בשאלות

השראה כיצד להשתמש במידע יכולה להגיע מתוך שאלות. פעמים רבות מדי חברות מתחילות בבהייה במידע. במקום זאת, התחילו לשאול את הצוות שלכם אילו שאלות שיענו בפירוט הנדרש ובמסגרת הזמן המתאימה, ישפיעו הכי הרבה על הביצועים. השתמשו בשאלות האלה כדי להעריך האם המידע שברשותכם מספיק או האם נדרש יותר מידע. בהמשך, בחנו דרכים לניתוח המידע ומיצוי סיגנלים מתוכו. האם יש לכם את יכולת הקיבול האנליטית על מנת להשיג מידע ספציפי בזמן כדי לענות על השאלות האלה?

פרופסור ראסל ווקר מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת נורט'ווסט מסביר כיצד מהירות הנתונים, דיוקם והזדמנויות למיזוגם, יכולים להוביל להפקת ערך מהמידע. המהירות רלוונטית כאשר למידע יש ערך בטווח הקצר, הוא מסביר. למשל כאשר קונה שבדק מחירים אונליין, נמצא עכשיו בחנות שלכם, יש לכם חלון הזדמנות קצר בו תוכלו להציע לו מבצע מיוחד ולגרום לו לקנות. הדיוק של נתונים מתייחס ליכולת לבחון מידע גרעיני יותר מבעבר – לכוון מיקרוסקופ אל המידע ולייצר מודלים ברזולוציה גבוהה שיכולים להוביל לתובנות בעלות ערך. מיזוג נתונים מתייחס לכך שניתן לייצר ערך נוסף על ידי חיבור כמה מקורות מידע, או הצלבה של מידע מכמה זוויות.


מידע עצום עם פוטנציאל עצום, אבל מה עושים איתו? | צילום: thinkstock

בהקשר הזה, קיימת חשיבות גם לחיפוש מידע חדש מחוץ למסגרת הקיימת בידכם. מידע שמגיע מבחוץ ומצורף ומוצלב עם המידע שברשותכם, יכול ליצור בסיס נתונים חזק פי כמה. למעשה, בכל ארגון מומלץ שיהיה אדם שאחרי על הבאת מידע חדש ויקר ערך מבחוץ. זה לא חייב להיות מוגבל רק למידע פתוח – ניתן לבצע "עסקאות חליפין" של מידע עם שותפים שונים. בצורה כזו, חברה יכולה ליצור מערכת מתפקדת של מידע עדכני ויעיל.

היכולות האנליטיות

ביג דאטה הוא דבר חדש לא רק בשל גודלו. הוא חדש מכיוון שקשה מאוד לנתח אותו באמצעות הכלים הרגילים. נדרש שימוש בלמידה של מכונות וניתוח מתקדם על מנת למצות משהו מתוך המאגרים העצומים. על מנת לנצל את מלוא הפוטנציאל מהמידע, יש להתמחות ביכולות הניתוח, ואלה דורשות הרבה ניסוי ובניית כישורים מתאימים. אלה דברים שצריך להעניק להם את ההשקעה ותשומת הלב הנכונה.

אך מעבר לכך, ואולי לפני הכל, חברה צריכה להבין מה היא עושה עם המידע או איזה תפקיד היא משחקת: האם היא צרכנית נתונים, אוגרת נתונים או יצרנית של נתונים חדשים? כאשר מבינים איזה תפקיד הוא הטבעי ביותר עבור החברה, קל יותר למצוא דרכים לנצל את המידע על מנת להפיק רווח. הדרך הנכונה תלויה בכם, אך התבוננות רחבה ולקיחת הנקודות האלה בחשבון, יכולה להקל על התהליך.

הכתבה נכתבה על ידי כריס טוגוד מחברת TERADATA

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן