לטייל ולהרוויח: סיפורו של בלוגר הנסיעות שמבקר בכל מדינה בעולם – ומרוויח מיליונים

ג'וני וורד גדל במשפחה חד הורית בעיר קילקיל, צפון אירלנד. בתור אחד שגדל בעיר קטנה במדינת אי, טיולים מאוד משכו אותו, אך המשפחה שלו לא ממש יכלה להרשות לעצמה. אימו ואחותו לקחו שתי חופשות בלבד מחוץ למדינה במשך 18 השנים שהוא חי בה.

וורד למד כלכלה ושאף להפוך לבנקאי בלונדון. "מאחר וגדלתי בלי כסף, הייתי בטוח תמיד שאני לא אהיה שוב עני. הספיק לי", הוא אומר. לאחר סיום התואר ב-2006, הוא לימד במחנה קיץ בארה"ב, ואז לקח פסק זמן של שנה בה לימד אנגלית בתאילנד. לאחר מכן הוא החליט לקחת פסק זמן לכל החיים.

למרות שבהתחלה הוא טייל כתרמילאי עם תקציב מוגבל, עם הזמן הוא החל להבין בעסקים באינטרנט. הוא שמע על בלוגר נסיעות בשם מאט הנווד, שהרוויח 3,000 דולר לחודש מהבלוג שלו, מה שנתן לו השראה לפתוח את בלוג הנסיעות One Step 4 Ward (משחק מילים עם שם משפחתו). ההכנסות של וורד החלו מ-85 דולר לחודש, ובתוך שישה חודשים הוא הרוויח 500 דולר לחודש. כמה חודשים לאחר מכן הסכום עלה ליותר מאלף דולר בחודש. הוא קנה כמה אתרים נוספים, ורכש עוד כאשר כיסה את ההוצאות עליהם. כיום הוא מחזיק במאה אתרים, והוא המייסד של חברת מדיה דיגיטלית בשם Step 4 ward Media, שמכניסה בממוצע כ-30 אלף דולר בחודש.

לאחר שהרוויח מיליון דולר ממיזם הבלוג שלו במהלך שלוש השנים האחרונות, וורד בן ה-31 נמצא כעת בעיצומו של מסע בו יהפוך לאחד האנשים הצעירים ביותר שמבקרים בכל מדינה בעולם. בזמן כתיבת שורות אלו הוא ביקר ב-160 מדינות, והוא מתכוון להשלים רשימה בת 193 מדינות עד סוף הקיץ הבא.

למרות הכסף הרב, הוא חי חיים פשוטים. מאחר והוא ממשיך לנדוד ממדינה למדינה, הוא מעולם לא נכנס ל"חיים האמיתיים" כדבריו. בשנים האחרונות הוא טייל במשך תשעה חודשים בממוצע בשנה, כאשר ישן שני לילות פה, שני לילות שם, ואחר כך טס לתאילנד לנוח במשך שלושה חודשים, שם הוא מחזיק בדירה. בזמן הזה הוא מגדיל את העסקים. "אני מנסה להתחיל בפרויקטים חדשים, כמו סטארט-אפ חינוכי בהונג קונג, שאני מקווה להשיק במהלך החודשים הבאים. כאשר לא קופצים בין עיר לעיר כל כמה ימים, אפשר להתמקד יותר בקלות".

ג'וני וורד במסעותיו | צילום: הבלוג שלו One Step 4 Ward

בלוג הנסיעות שלו מכניס לו משכורת ממוצעת דרך פרסומות ועמלות, אותן הוא מקבל כאשר הקוראים מקליקים על לינק ומבצעים קנייה. הוא היה יכול לחיות רק מהכסף הזה, אך כשהחל ללמוד על SEO, שיווק אונליין, בלוגים של תאגידים, יצירת תוכן וניהול מדיה חברתית – ככל שהבלוג שלו הפך להיות יותר ויותר פופולרי – הוא השתמש בכישורים החדשים כדי לייסד חברת מדיה דיגיטלית שתנהל את כל ההיבטים של נוכחות החברה ברשת. "יש לי עכשיו צוות של אנשים שמנהל את זה עבור לקוחות בכל העולם. לאף אחד בצוות שלי אין משרד. העוזר שלי הוא ממדינה אחת, אנשי הטכנולוגיה מאחרת, וכך גם אנשי המכירות. אנחנו מדברים כולנו בסקייפ או דרך הצ'ט של פייסבוק. אין שעות עבודה, חליפות ועניבות, אין מישהו שנושף מעבר לכתף – אם העבודה נעשית, הלקוח מרוצה ואנחנו ממשיכים לצמוח".

"המשכורת החודשית שלי משתנה מאוד, בהתאם למה שגוגל עושה עם האלגוריתמים שלה בין השאר. אבל מאז שדברים התחילו להתרומם ב-2012, המשכורת הממוצעת שלי היא למעלה מ-20 אלף דולר, בערך אלף דולר ליום", הוא מספר. למרות זאת, הוא לא מבזבז הרבה כסף, גם בגלל שבתור ילד למשפחה חד הורית הוא התרגל לחיות עם מעט כסף, וגם בגלל שהרבה פעמים מזמינים אותו לטיולים על חשבון מלונות וכדומה.

ההתחלה לא הייתה פשוטה, וגם היום הוא לא בטוח שיוכל כלכלית להמשיך לחיות כך. "תמיד ציפיתי שזה ייגמר, זה היה תמיד טוב מדי מכדי להיות אמיתי. אפילו עכשיו, אני מודע לכך ששום דבר ברשת הוא לא מובטח, ולכן אני מנסה להיות מאוד זהיר עם המזומן שלי, להשקיע בנדל"ן וכו'. יש לי מנהל הון כעת. החלטתי ללכת על האופציה הטובה ביותר כדי שלא יהיו לי חרטות".

ומה הוא למד בשנים שהוא חי כך? "הערכה, ללא ספק" הוא אומר. "הערכה של ההזדמנויות שהיו לי כבחור אירי עם טיפולי בריאות וחינוך חינמיים". למרות שהיה לי מעט כסף כשגדלתי, עדיין הרגשתי שהיתה לי פלטפורמה ממנה יכולתי לגלות את העולם. אני מעריך את החברים והמשפחה שלי, את הדרכון שלי, ואת כל המקומות שהייתה לי גישה אליהם. אני מעריך מאוד את העובדה שאנגלית היא שפת האם שלי, מה שאיפשר לי ללמד באסיה. אם אנחנו מספיק ברי מזל כדי לזכות בלוטו הלידה ולהיוולד בעולם המערבי, ואנחנו לא מרוצים בחיים שלנו, באופן כללי, אנחנו יכולים להאשים רק את עצמינו. יש לנו כל כך הרבה הזדמנויות שרוב העולם רק יכול לחלום עליהן, לכן כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להיות בטוחים שאנחנו לוקחים אותן".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן