ליברמן: "בתחום הכלכלי – כל המפלגות בממשלה על אותו גל"

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (ב') לאתגרים של הממשלה החדשה, סיכם את המו"מ הקואליציוני ודיבר גם על התהליך המדיני במסיבת עיתונאים שקיים בכנסת, שעות לפני השבעתה של הממשלה. אחד המסרים המעניינים של ליברמן הגיע דווקא מהנושא המדיני והתבטאותו בוודאי לא עולה בקנה אחד עם אחד ממטרות הביקור של נשיא ארה"ב ברק אובמה בעוד יומיים.

"אם אני צריך לתת הערכה מה יקרה בנושא הפלסטיני בארבע השנים הבאות – אז לא יקרה שום דבר. זו הערכתי הריאלית. צריך לתחזק את היחסים בנסיבות שנוצרו. אנחנו לא מבודדים – תסתכלו מה קורה מסביב – אם מישהו חושב שבאוקיאנוס האי שקט של התהליכים הטקטוניים בחברה הערבית אפשר לבודד נקודה אחת ולבנות שוויץ חדשה, הוא טועה".

"גם מי שינסה קצת לרענן את זכרונו וילך אחורה לממשלת נתניהו השנייה לפני ארבע שנים – אז דיברו על הנושא הפלסטיני. אחרי ארבע שנים, שכל אחד יסתכל איפה היינו ואיפה אנחנו היום בנושא הפלסטיני. במה התקדמנו? איפה השינוי הדרמטי? אין שום שינוי, אולי אחרים רואים".

ליברמן גם הבהיר שמפלגתו לא תסכים להקפאת הבנייה בהתנחלויות: "אמרתי בהזדמנויות שונות שאני אתנגד לכל נסיון של הקפאה. אנחנו מוכנים למחוות, אבל הן לא יכולות להיות רק ישראליות וחד צדדיות. כל ישראל ביתנו תתנגד בתוקף לחזור להקפאת הבנייה.


ליברמן | צילום: מרק ישראל סלם

על ביקור אובמה, הוסיף: "ההצלחה היא בעצם הביקור, שהוא הראשון של הנשיא בקדנציה החדשה. כמה מילים נכתבו על כך שהנשיא בקדנציה הקודמת לא הגיע לכאן, אלא ביקר בקהיר, ריאד ואיסטנבול. חשוב שהוא בא".

לא לפיצול

ליברמן שלל במסיבת העיתונאים את הדיווחים על פיצול של הליכוד-ביתנו חזרה למפלגות האם ואמר: "כל הפרסומים על פירוק הסיעה המשותפת לא עומדים על הפרק. זה אפשרי, אבל כלל לא הגענו לשלב של הפקת לקחים ודיונים".

"גם בליכוד וגם בישראל ביתנו יש גורמים שאולי לא מרוצים, אבל לפחות כוונתו של ראש הממשלה וכוונתי היא כן לשמר את הסיעה המשותפת. אני לא אומר שהאופציה האחרת היא בלתי אפשרית, אבל לא נכנסנו לזה. הרבה יותר נחוץ להכניס את הממשלה החדשה לשגרה ולסדרי עבודה רגילים. יהיה זמן לחשוב ולשקול דברים בחול המועד ואחרי זה נגבש את עמדתנו".

ליברמן הביע אופטימיות לגבי הממשלה החדשה: "יש מחנה משותף רחב בין כל מרכיבי הקואליציה. האתגר הגדול שלנו הוא בתחום החברתי והכלכלי ובתחום מבנה השלטון. בתחומים אלו כולם משדרים על אותו גל. בכולם יש אחדות דעים ותפיסה בסיסית זהה. נכון שבתחום המדיני יש שוני".

ליברמן, שתיק החוץ ממתין לו עד שיסתיים ההליך המשפטי בפרשת השגריר מבלארוס, אישר כי מינויו של זאב אלקין נעשה בתיאום עימו וחלק שבחים לאלקין: "כשהוא מונה ליו"ר קואליציה בפעם הקודמת, פרשנים הופתעו איך אדם ללא נסיון בקדנציה ראשונה יתפקד כיו"ר סיעה וקואליציה. הוא התמודד אז מול דני דנון, הפתיע את כולם והיה אחד המוצלחים. הוא עסק בקשרי חוץ בעבודתו הקודמת באוניברסיטה העברית. אין לי ספק שהוא יפתיע גם כאן".

יו"ר ישראל ביתנו נשאל על מצבו של הליכוד אחרי המשא ומתן ואמר: "בהסתכלות הכי אובייקטיבית הליכוד יצא עם הישגים אדירים. בליכוד יש 20 ח"כים. שניים – ריבלין ופייגלין – אמרו שהם לא רוצים שום תפקיד. מתוך 16 הח"כים שנותרו בכנסת לליכוד יש את ראש הממשלה, שבעה שרים, שלושה ראשי ועדות, ארבעה סגני שרים, שני סגני יו"ר הכנסת ויו"ר קואליציה. אז להגיד שהליכוד נשאר ללא הישגים זו גישה סובייקטיבית".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן