ליברמן: על חברי הכנסת לתת דוגמא אישית ולקצץ 10% משכרם

"בישיבה שקיימתי עם שרי "ישראל ביתנו" לפני זמן קצר דנו במצב הכלכלי הלא פשוט בו נמצאת מדינת ישראל", כתב בדף האישי שלו בפייסבוק אבגידור ליברמן, מספר 2 בסיעת הליכוד-ביתנו. "אנו פונים אל כל חברי הכנסת בבקשה שנוותר כולנו על 10% משכרנו מעכשיו ועד לסוף שנת 2014 – אנו מקוים שרה"מ, יו"ר הכנסת ושר האוצר יתמכו בהצעתנו ומעבר לחסכון התקציבי ניתן גם דוגמא אישית בתקופה לא קלה".

ליברמן נתן גב מוחלט ליאיר לפיד וכתב על החשיבות בצורך להעניק גיבוי לשר האוצר החדש ולתת לו את האפשרות לעבוד ולבצע את המהלכים שהוא מנסה לקדם.

"אין ספק שהרבה יותר קל לתת עצות מאשר להיות האיש שצריך לקבל החלטות והרבה יותר קל להעביר ביקורת מלקבל אחריות. אנו לא נוהגים כך. לכן החלטנו כי אנו מעניקים לשר האוצר גיבוי מלא ונתמוך בכל מקרה בהצעת התקציב שאותה הוא יביא לממשלה".

צילום: מרק ישראל סלם

שכרם של נבחרי הציבור נקבע על שינוי במדדים כלליים: שכרם של חברי הכנסת צמוד לעלייה בשכר הממוצע במשק, ושכר ראש הממשלה והשרים עולה בהתאם למדד המחירים לצרכן. כך לדוגמא עלה מדד המחירים לצרכן בשנת 2012 ב-1.6% ולכן גם שכרו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שמשתכר כיום כ-46 אלף שקל בחודש, על פי העדכון האחרון שנעשה ב-16 בפברואר השרים משתכרים כ-42 אלף, חברי כנסת מקבלים כ-38 אלף שקל ברוטו בחודש.

לפני מספר ימים הכריז נשיא ארצות הברית, ברק אובמה כי הוא מתכנון לקצץ כ-5% משכרו מתוך הזדהות עם העובדים הממשלתיים שנדרשים לספוג את הקיצוץ כתוצאה מתוכנית הקיצוצים הגדולה של הממשל שנכנסה לתוקף בחודש שעבר. הקיצוצים בארצות הברית כללו חופשה מנדטורית ללא תשלום לרבים מעובדי הממשל מחוץ למשרד הביטחון, ששווי השכר שלה הוא כ-5%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן