לכווץ את הפקק: שירות חדש של Lyft לשיתוף נסיעות בדרך לעבודה

להפוך את היוממים (אנשים שנושאים מדי יום מביתם בישוב אחד אל מקום עבודתם שבישוב אחר) למשתפי רכבים הוא כבר מזה זמן רב חלומם של סטארט-אפים רבים בתחום הרכב.

ביום שלישי האחרון, חברת Lyft השיקה באזור המפרץ של סן פרנסיסקו תוכנה חדשה שנקראת Lyft Carpool – הצעד האחרון בתוך שרשרת של מהלכים מצד החברה ומתחרותיה (בעיקר אובר) שלא הצליחו לתפוס. התוכנה החדשה תנסה להקל מאוד על הנהגים במציאת נוסעים טרמפיסטים על המסלול היומי הקבוע שלהם, תוך שהם גם מכניסים כמה דולרים כדי לכסות על עלויות הנסיעה.

הפרטים: אם אתם נוהגים לעבודה מאזור הפרברים של המפרץ אל תוך העיר סן פרנסיסקו על בסיס יומי, אתם יכולים להירשם כמי שמעוניינים לאסוף נוסעים. במקום להשאיר את האפליקציה פתוחה ולהמתין לדמי הנסיעה שיבואו, הנהגים מיודעים כבר בלילה הקודם, כשמישהו לאורך המסלול שלהם מבקש טרמפ לבוקר הבא. הוספת נוסע יכולה להכניס לנהג עד ל-10 דולרים לנסיעה, די על מנת להחזיר פוטנציאלית את עלויות הנסיעה. הנוסעים משלמים מחיר קבוע שנע בין 4 ל-10 דולרים, תלוי במרחק.

Fotolia :להקטין את כמות הרכבים על הכביש ומלמא את המושבים הריקים | צילום .Lyft

מנהל המוצר של Lyft, לב פופוב, אמר לפורבס שהחברה, לפחות בעת ההשקה, לא תיקח עמלה מנוסעי הנסיעות המשותפות. "המטרה ההתחלתית שלנו היא לא לעשות רווח, אנו ממוקדים באמת במטרה שלנו להפחית את כמות התנועה בכבישים ולמלא את המושבים הריקים במכוניות, אבל כמובן שבמונחים של הטווח הארוך אנו מצפים שזה יהפוך לחלק משמעותי בעסק", הוא אמר.

שירותים של שיתוף נסיעות נכשלו עד כה בניצול תהליך היוממות. בשנים עבור דיברו ב- Lyftעל היוממות כשהשיקו פיצ'ר שאפשר לנהגים רגילים לקבוע יעד בנייד שלהם ולשרת נוסעים לאורך המסלול, וגם מאוחר יותר, כשגלגלו בחברה את Lyft Line, שירות שהיה פעיל באזורים אורבניים וחיבר בין מספר נוסעים שנוסעים לאותו כיוון. Lyft עצמה נולדה מתוך חברת Zimride, שירות של נסיעות משותפות בצירים בינעירוניים. גם לאובר יש את תוכנות דומות משלה, כולל ה- UberCommute שנכון לעכשיו עוברת פיילוט בסין.

הפוטנציאל הוא עצום, משום שיוממות תופסת נתח גדול מסך התעבורה בכבישים אפילו יותר ממוניות. לפי Lyft, 76% מהאמריקאים נוסעים לעבודתם לבד ברכב מדי יום, ויוממים מאזור המפרץ של סן פרנסיסקו בזבזו כל אחד 75 שעות בממוצע בפקקי תנועה בשנת 2015. באופן לא רשמי, גם מיזמי לו-טק כמו Casual Carpool באזור אוקלנד כבר מושכים משתמשים רבים.

בסופו של דבר, Lyft Carpool יכולה להפחית את כמות התנועה על הכבישים וגם להוסיף לעצמה תזרים רווח נאה. אך על מנת להצליח, Lyft תצטרך להתגבר על מה שאמילי קסטור, מנהלת מדיניות התחבורה של החברה, מכנה כבעיית ביצה ותרנגולת: שירותים דומים קודמים לא אומצו אל חיק המיינסטרים, כך שהיה קשה לצמד מספיק נוסעים ונהגים האחד לשני. בחברה מקווים שהחוויה החלקה יותר שהם מספקים תצליח למשוך יותר משניהם.

צפו בהדגמת השירות של Lyft

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן