למכורים בלבד: פורמולה 1 תשיק סדרת מירוצים חדשה לנהגי עבר

ברני אקסלסטון, מנכ"ל פורמולה 1, חשף כי הוא מתכנן להשיק סדרת מרוצי מאסטרס עבור נהגי פורמולה 1 לשעבר – קונספט שהפך פופולרי בענפי ספורט יוקרתיים אחרים כמו טניס וגולף.

בין הנהגים אליהם מכוון אקסלסטון ישנם נייג'ל מנסל ונלסון פיקה, שיבואו להתחרות, וגם כמה מהשמות הזוהרים מהשנה שעברה שכבר אישרו את השתתפותם. ביניהם – הזוכה במרוץ הפרארי ג'רארד ברגר, שגם לא הצניע את התלהבותו ואמר שהוא "בטוח שהמרוץ יהיה הצלחה ושכל נהגי העבר ירצו להשתתף בו".

בסדרה אנו עשויים לראות חזרה למנועי ה-10V משנות ה-90, שיועמדו מול ה-V6s החדשים שנכנסו לשימוש לראשונה רק השנה, וכבר יש מי שהתלוננו על כך שהם שקטים מדי. אחת מהביקורת הנוקבות ביותר הגיעה מאקסלטון עצמו, בראיון שנתן לוול סטריט ז'ורנל.

"סדרה עם נהגים לשעבר היא רעיון טוב", אמר אקלסטון. "דיברנו על כך ונדמה שזה משהו שאנחנו מוכרחים לעשות. רבים מהנהגים הללו עדיין טובים מספיק כדי לנהוג במירוצים, אם תתנו להם את המכוניות שהם נהגו לנהוג בהן כמובן".

ברני אקסלסטון | צילום: רויטרס

נהג העבר מרטין ברנדל אמר ש"לא משנה באיזה פורמט, הייתי רוצה להיות חלק מזה, במיוחד אם זה נעשה כדי לחזק את התחום". אדי ירווין, מי שכמעט זכה בתואר ב-1999, מודה שזה אמנם לא בשבילו, "אבל האוהדים והמעריצים ימותו על זה, וגם חלק מהנהגים".

כוונותיו של מר אקסלסטון נחשפו כשהוגשה בקשה לרישום סימן מסחר שיגן על השם ‘Historic Formula One'. הבקשה נמצאת בקטגוריה של אירועי ספורט, ומהווה מהלך חשוב מאוד בהכנה למרוץ כה גדול, שיגן על הסדרה מגניבת השם.

סדרת מירוצים לנהגים צעירים כבר הושקה בעבר, ועל כן נדמה שסדרת הבוגרים של פורמולה 1 תשלים היטב את התמונה בכך שתעניק לנהגי עבר שעדיין רוצים להתחרות בית, גם אם אינם מסוגלים לעמוד עוד בסטנדרטים של ה-1F. חוץ מזה, נדמה שישנם גם לא מעט רווחים טמונים בפרוייקט הזה, מה שירצה מאוד את חברת ההשקעות הפרטית CVC, ששולטת במירוצים.

לא חשב על זה לבד

אבל אי אפשר לומר שמר אקסלסטון חשב על הכל בעצמו – מזה מספר שנים מתקיימת סדרת מירוצים עם נהגים רגילים שקנו את מכוניות הפורמולה הישנות, והם מתחרים אחד בשני תחת השם ‘Historic Formula One Championship" (גם השימוש הזה בשם נעשה ברשיון).

יש מי שחושבים שהמנועים החדשים שקטים מדי | צילום: shutterstock

מירוץ דומה אף יותר (ואולי אפילו זהה) הוא ה- Grand Prix Masters, שהושק לראשונה ב-2005, והתחרו בו נהגי פורמולה 1 לשעבר שעברו את גיל 40. לרוע המזל המירוץ הזה הספיק להתקיים שנתיים בלבד לפני שנסגר ,משום שלא עמד בהתחייבויותיו הכספיות. היות ופורמולה 1 היא הגוף המבוסס ביותר של הספורט המוטורי, לא סביר שזה יקרה בהשקת הסדרה החדשה.

למרות שמרבית הקולות שנשמעים חושבים שיש מקום ודרישה לסדרה החדשה, אלוף העולם מ-1996, דיימון היל הבריטי, חושב ש"זה נשמע מעניין, אבל הבעיה היא הסיכון. אני חושב שמרבית הנהגים המבוגרים רוצים להגיע הביתה מוקדם ולהיכנס למיטה עם ספר טוב". בואו נקווה מה שאנחנו עתידים לראות על המסלול יהיה הרבה יותר מעניין מזה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן