למרות העלאת תחזית האשראי של ארה"ב – וול סטריט ננעלה ביציבות

בורסות וול סטריט שפתחו את יום המסחר בעליות קלות ועברו בהמשך לירידות ננעלו ביציבות עם מגמה מעורבת קלה. זאת למרות העלאת תחזית דירוג האשראי של ארה"ב ל-"יציב", לעומת "שלילי", על ידי סוכנות הדירוג S&P.

הדאו ג'ונס נחלש ב-0.1%, מדד ה-S&P 500 ננעל סביב רמות הפתיחה ואילו מדד הנאסד"ק עלה ב-0.1%.

חדשות טובות לאובמה: סוכנות דירוג האשראי S&P העלתה היום את תחזית האשראי של ממשלת ארצות הברית ל-"יציב" מתחזית "שלילית" שהייתה עד כה כאשר היא כותבת כי הסבירות להורדת דירוג בטווח הקרוב של דירוג האשראי של המדינה ירדה לפחות מ-33%.

אובמה, יכול לחייך | צילום: רויטרס

כלכלני S&P נימקו את החלטתם וציינו את חוזקה של הכלכלה האמריקאית והדולר היציב. בהודעה של הסוכנות נכתב כי השיפורים האחרונים בתקבולי המס ופעולות שננקטו כדי לטפל בבעיות התקציב לטווח הארוך ייצב את הכלכלה האמריקנית. מנגד, הסוכנות העלתה חששות לגבי היכולת של קובעי מדיניות להתמודד עם בעיות ארוכות שנים בשל העמקת השסע המפלגתי בוושינגטון (בין הדמוקרטים לרפובליקנים) בעשור האחרון.

אחרי ש"רקדה" עם אפל ופייסבוק, נודע אתמול כי מפתחת תוכנת הניווט הישראלית Waze צפויה להימכר לגוגל תמורת 1.3 מיליארד דולר. אך ייתכן מאוד שהשלמת העסקה עדיין רחוקה יותר ממה שנדמה. זו תצטרך לעבור את אישור הרגולטורים בארה"ב, וגם הם שמעו את מנכ"ל ווייז נועם ברדין אומר בכנס בחודש שעבר כי גוגל היא המתחרה העיקרית שלו.

מספר המשרות החדשות שנוספו למשק האמריקאי עמד על 175 אלף – זאת לעומת צפי של 170 אלף בלבד, כך על פי נתונים שפרסם ביום שישי האחרון משרד העבודה של ארה"ב. צפי האנליסטים עמד על תוספת של כ-170 אלף מקומות עבודה חדשים שיתווספו במאי למשק האמריקאי לעומת חודש אפריל, בו נוספו כ-165 אלף משרות. מנגד, שיעור האבטלה עלה בחודש מאי ב-0.1% לעומת אפריל והגיע ל-7.6%. האנליסטים ציפו שנתון האבטלה יישאר ללא שינוי.

רבים חששו שאם צמיחת עבודה תעלה בהרבה על ציפיות, הבנק הפדרלי יפחית את קניית אג"ח מוקדם מהצפוי, בעוד שאחרים היו מודאגים מכך שמספר חלש במיוחד היה מגלה שוק עבודה בעייתי, העליה המתונה באבטלה כמו גם עליה על הציפיות בשוק למעשה היו לאיזון המושלם עבור המשקיעים, איזון שמטיב עם כל הצדדים.

"זה ירגיע את התנודתיות בשווקים בזמן הקרוב וירגיע את קהל המשקיעים שהיו מודאגים לגבי האופי של תוכנית הרכישה של הבנק הפדרלי", אמר ריק רידר, שותף ראשי ב-"ההכנסה הקבועה של אמריקה" בניו יורק.

אירוע המפתחים השנתי של אפל בסן פרנסיסקו יצא לדרך כאשר במהלכו, כמצופה, חשף מנכ"ל החברה, טים קוק את הגרסה החדשה למערכת ההפעלה של האייפון והאייפד, ה-iOS7. כל הכרטיסים לאירוע נמכרו בתוך 71 שניות.

"זהו השינוי הגדול ביותר מאז מכשיר אייפון הראשון, וכולל ממשק חדש מהמם שעושה סדר בתוך המורכבות", אמר קוק, אשר ציין כי ישנם כיום למעלה מ-600 מיליון מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה iOS. המשקיעים כנראה לא התרשמו במיוחד והמניה סימה את יום המסחר בירידה של 0.7%.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן