למרות העליה במקרי הירי: בארה"ב מסרבים לחקור את הקשר בין החזקת נשק ואלימות

מקרי הירי ללא אבחנה בארה"ב רק הולכים ומתרבים, אך האמריקאים עדיין מסרבים להתמודד עם מה שנראה כסיבה לתופעה – העדר ההגבלה על אחזקת נשק.

עד כמה המצב אבסורדי ניתן להתרשם מחלטת וועדה של הסנאט בחודש יוני האחרון, אשר דחתה הצעת שינוי לתקנה האוסרת על מדענים במרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), לבצע מחקר על הקשר בין אחזקה של כלי נשק והשימוש האלים בהם. המתנגדים לשינוי, כולל יושב ראש בית הנבחרים ג'ון ביינר, טוענים כי מכון המחקר הממשלתי לא צריך לעסוק בשאלות כאלה מכיוון ש"רובה הוא אינו מחלה".

הטיעון הזה נשמע קצת מוזר בהתחשב בעובדה שה-CDC כבר חקר בעבר שלל גורמים סביבתיים העשויים להשפיע על בריאות האזרחים, או התנהגותם, כמו אלכוהול, טבק, הוריקנים, או רמת אוורור. ובכלל, נשאלת השאלה – אם ה-CDC איננו הכתובת הנכונה, מדוע הסנאט אינו מפנה את הסוגיה אל הגוף הממשלתי המתאים מבחינתו?


קשר בין נשק ואלימות? המחוקקים האמריקאים לא רוצים לדעת | צילום: thinkstock

אם הסיבה להימנעות ממחקר הנושא היא שהסוגיה כבר נחקרה בעבר, מדוע המסקנות אינן מפורסמות ומאומצות? ואם הסנאט חושב שאין יכולת לחקור את הנושא מכיוון שהכלים לכך לא פותחו עדיין, מדוע אינו מציין ומנמק זאת?

נראה שהסיבה האמתית היא, שלמחקר כזה לא תהיה שום משמעות. המחוקקים האמריקאים אינם מתכוונים לשנות את המדיניות בנוגע לבעלות על כלי נשק. אם אכן בזה מדובר, ראוי היה אם לפחות היו מודים בכך ולא מונעים מהמדענים ומהציבור ידע שעשוי יום אחד בעתיד להיות שימושי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן