למרות התערבות פישר: הדולר היציג כמעט ללא שינוי – 3.57 שקלים

למרות התערבות בנק ישראל, ורכישת עשרות מיליוני דולרים בשוק מאז הבוקר, שער הדולר לא הצליח להתחזק אל מול השער. עם זאת, היציג נקבע על 3.57 שקלים, עלייה של 0.03% ביחס לשערו מיום שישי, לאחר שבבוקר רשם ירידות. שערו היציג של היורו נקבע 4.677, עלייה של 0.07%.

ההתערבות של בנק ישראל מגיעה בהמשך למהלכים שביצע בשבועות האחרונים בניסיון למתן את היחלשותו של הדולר אל מול השקל. אלא שנראה כי המאמצים נכון לעכשיו לא מצליחים לשאת פרי, וכי שער המטבע האמריקאי ממשיך להיחלש.

בנוסף, הבוקר צפו אנליסטים בשוק כי אם סוריה תמשיך בהבלגה על המתקפות הישראליות בשטחה, צפויה להירשם התחזקות נוספת של המטבע. "השוק עשוי לחוש אנחת רווחה ולטפס מחדש וגם השקל יחזור למגמת ההתחזקות", אמרו בחברת FXCM.

ב-FXCM סבורים כי התערבותו הלא אפקטיבית של בנק ישראל בשבוע שעבר בשוק המט"ח רק עודדה את מגמת ההתחזקות של השקל. "מות התמיכה הבאות הינן 3.56 ולאחר מכן 3.55, ורק עלייה מעל 3.585 עשויה להטות זמנית את יחסי הכוחות".


צילום: רויטרס

כזכור, בשבוע שעבר רכש בנק ישראל כ-50 מיליון דולר במספר עסקאות במטרה לאותת לשוק על כוונתו ולמנוע ירידה נוספת. בכירים בבנק ישראל התלבטו רבות האם לחזור ולרכוש דולרים לאחר ששתי ההתערבויות שלהם בחודש אפריל בסכום של עשרות מיליונים לא הצליחו לעצור את המגמה והדולר המשיך להחלש.

לפורבס נודע כי אותם בכירים ערכו התעייצויות עם פישר שנמצא בימים אלו בחו"ל ולסוף הוחלט לבצע את ההתערבות במספר עסקאות קטנות ולבחון כיצד השוק מגיב לאחר כל אחת מהן. הרכישות נעשו באמצעות בנק זר כאשר זהותו נשארה לא ידועה. בשעה זו יורד הדולר ב-0.15% ונסחר סביב רמה של 3.56 שקלים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן