למרות כל החידושים הטכנולוגים: עם חנפנות תגיעו הכי רחוק

גם בעידן בו צ'אטים באינטרנט מחליפים סמולטוק ליד הקולר במשרד ושיחות וידיאו מחליפות פגישות בבתי קפה, ישנם מספיק ראיות שמוכיחות שיחס אישי ומגע בלתי אמצעי הם הדרך הטובה ביותר לעשות עסקים. על פי סקר חדש שנערך על ידי חברת הייעוץ העסקי reachable, נראה כי יותר עסקאות נסגרות על ידי קשר פנים אל פנים. הסקר מראה כי יחסים אישיים בין העסק ללקוח מגדילים פי 240% את הסיכויים שהלקוח יחזור לחברה. 

עורכי הסקר בדקו למעלה מ-300 עסקים. הבדיקה התמקדה בעיקר במחלקות המכירה ושירות הלקוחות. על פי הממצאים נראה כי קיים קשר ישיר בין יצירת קשר אישי כלשהו עם הלקוח לכמות השיחות שהסתיימו בסגירת עסקאות. נציגי השירות שהצליחו ליצור קשר אישי, ישיר או עקיף עם הלקוחות, הגדילו פי 5% את הסיכוי לחזרתו של הלקוח לחברה. 

מתוך כל 1,000 שיחות שקויימו ללא קשר אישי, רק 345 מהן זכו לשיחה חוזרת. לעומת זאת, במידה וכן נוצר קשר אישי עם הלקוח, מספר השיחות החוזרות זינק ל-849. על פי הסקר, פרודוקטיביות המכירות עולה ב-243% בסך הכל, כאשר נוצרים יחסים אישיים בין נותן השירות ללקוח. 

לנתונים אלה כדאי מאוד להתייחס ברצינות דווקא בעידן הדיגיטלי. תוכנות ואתרים המאפשרים יצירת קשר עם הלקוח בשלט רחוק עשויות להיות מאוד אפקטיביות לבית העסק, היות ובאמצעותן ניתן לתעד את הקשרים עם הלקוחות. על פי תחזיות מומחים, עד 2015 תוכנות תקשורת בין עסקים כ-30% מכלל תוכנות ה-CRM החברתיות בעולם, זאת בניגוד ל-5% כיום. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן