לפיד: "נמשיך לפעול מול חברות הענק כדי לשנות את המיסוי"

שר האוצר יאיר לפיד נפגש היום עם מזכ"ל ה-OECD בפריז. בפגישתם דנו השניים על שיתוף הפעולה בין ישראל לארגון. ממשרד האוצר נמסר כי גוריה הביע תמיכה בהחלטת המשרד להעלות את המע"מ. במשרד טוענים כי גוריה הדגיש כי הטלת מע״מ לא דיפרנציאלי היא הדבר הנכון לעשותו וכי ממוצע המע״מ של ישראל עדיין נמוך יותר מהממוצע במדינות ה-OECD.

עוד נמסר כי לפיד הודה לגורייה על שיתוף הפעולה בין הארגון לישראל ושוחח עימו על קידום מדיניות משותפת להעמקת המיסוי על חברות הענק. שר האוצר התייחס גם להודעתה של חברת טבע על תשלום מס של 336 מיליון שקל כנגד דיבידנד במסגרת חוק עידוד השקעות הון ואמר כי ״מדובר בצעד חיובי ראשון בכיוון הנכון. נמשיך לפעול מול חברות הענק כדי לשנות את חוקי המשחק בענייני מיסוי במשק".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כזכור, לפיד נעדר אתמול מההצבעה על העלאת המע"מ עקב נסיעתו לפריז. בעת הדיון בנושא אמר חבר הכנסת משה גפני מיהודות התורה כי לפיד, אשר ביטל אתמול את נסיעתו לכנס מדינות ה-OECD, נוסע לחופשה פרטית. "הוא מעלה את המע"מ לתושבי דרום תל אביב ונוסע לחופשה פרטית", אמר. "העדרותו היא יריקה בפרצוף של בוחריו", הוסיפה ח"כ מירי רגב ממפלגת הליכוד.

יאיר לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

במשרד האוצר הגיבו אתמול על הדברים ואמרו כי "נסיעתו של שר האוצר לכנס שרי האוצר של מדינות ה-OECD בוטלה לאור המשבר הקואליציוני בנושא השוויון בנטל. לאור פתרון המשבר הבוקר, יצא לפיד לפאריס, שם ייפגש עם שר החוץ הצרפתי, פגישה שתוכננה במסגרת ביקורו שם".

חברת טבע הודיעה היום לרשות המיסים בישראל כי היא משחררת 5.5 מיליארד שקל מהרווחים שנצברו בקופתה במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, רווחים המכונים "הרווחים הכלואים". החברה הודיעה כי תשל מס למדינה בסכום של 336 מיליון המאפשר לחברה ישראלית להשתמש ברווחים פטורים ממס אשר נצברו לפני סוף שנת 2011 לתשלום דיבידנדים לבעלי המניות שלה בכפוף לתשלומי מסים מופחתים. מדובר בשיעור מס של 6.1% על הסכום שאותו טבע משחררת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן