לפני שאדוני היה נשיא: למי הייתה חווה ומי התחיל את דרכו הפוליטית בהוליווד?

לאחרונה פרסם אתר CareerCast.com את רשימת העבודות שנשיאי ארה"ב החזיקו לפני ולעתים אף אחרי סיום כהונתם בתפקיד המפקד העליון של ארה"ב. "לרגל הבחירות לנשיאות חשבתי שיכול להיות נחמד להסתכל על כמה מהעבודות שהופיעו בדירוג העבודות השנתי. לדעתי רבים יופתעו לגלות שבחלק מהמשרות החזיקו נשיאים לפני או אחרי כהונתם בבית הלבן", אומר קייל קנסינג, עורך תוכן באתר CareerCast ומי שהרכיב את הרשימה.

רונלד רייגן היה שחקן הוליוודי מצליח לפני שנכנס לפוליטיקה, ואף שימש כנשיא איגוד השחקנים. ואילו הארי טרומן עסק במשך תקופה קצרה בקמעונאות, והחזיק חנות סדקית בקנזס לאחר שסיים את שירותו הצבאי במהלך מלחמת העולם הראשונה.

הארי טרומן | צילום: Frank Gatteri, United States Army Signal Corps

"ידוע שג'ימי קרטר החזיק בבעלותו חווה", אומר קנסינג. "זה היה נושא מרכזי בקמפיין שלו לנשיאות. העובדה שהייתה לו חווה כפרית בג'ורג'יה סייעה לו לבנות את הקשר עם המחנה שלו לפני שפנה לרמה הלאומית. זה גרם לו להיראות אמין בקרב בוחריו". אחרי שעזב את הבית הלבן המשיך קרטר לעסוק בפעילות למען האנושות.

לינדן ג'ונסון | צילום: Yoichi Robert Okamoto

הנשיא הנוכחי, ברק אובמה, עבד בעברו כרכז קהילתי. "במקרה הזה הוא עבד עם כנסיות, אבל באותה מידה אלה יכלו להיות רשויות מקומיות או תוכניות ימק"א (איגוד הצעירים הנוצרים)", אומר קנסינג. ברשימה נמצא גם וודרו ווילסון. לפני כהונתו כנשיא ארה"ב, בשנים 1913-1921, כיהן ווילסון כנשיא אוניברסיטת פרינסטון ולאחר מכן כמושל ניו ג'רזי. כאקדמאי רכש ידע רב במדעי המדינה, חוכמה שהפכה לשימושית במיוחד בהמשך דרכו. גם לינדן ג'ונסון היה בעברו איש חינוך. לפני כניסתו לפוליטיקה בשנות ה-30, עבד ג'ונסון כמורה ולימד בכפרים ובאזורים עניים במולדתו טקסס.

ברק אובמה | צילום: Pete Souza

אחד הנשיאים שמשך תשומת לב רבה בקריירה שלו גם אחרי שעזב את הבית הלבן היה וויליאם הווארד טאפט. לפני תחילת הקריירה הפוליטית שלו עבד טאפט כשופט, וב-1913, שמונה שנים לאחר שסיים את תפקידו כנשיא, מונה לנשיא בית המשפט העליון. זה היה תפקיד שהוא רצה במשך תקופה ארוכה, אפשר להגיד אפילו – תפקיד חלומותיו.

וויליאם הווארד טאפט | צילום: US Army Signal Corps

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן