לקראת החלטת הריבית היום: בלומברג בחרה בפלוג כ"בנקאית המפתיעה ביותר בעולם"

שעות בודדות לפני הודעת הריבית של בנק ישראל (בשעה 16:00), סוכנות הידיעות המפורסמת בלומברג פרסמה כתבה מיוחדת, אשר סקרה את הבנקאים המרכזיים המפתיעים ביותר ברחבי העולם בשנים האחרונות. על פי הכתבה נגידת בנק ישראל קרנית פלוג כבשה את פסגת הדירוג – ונבחרה כבנקאית המרכזית "המפתיעה" ביותר בעולם כולו.

כדי לדרג את פעולותיהם של הבנקאים השונים המופיעים ברשימה, בחנו כתבי הסוכנות את כלל הפעולות המשמעותיות וההחלטות אשר קיבלו הבנקאים המרכזיים השונים בעולם. ממחקרם עלה כי פלוג, אשר נכנסה לתפקידה בחודש יולי 2013, הספיקה במהלך שנה ו-9 חודשי כהונתה לקבל לא פחות מ-6 החלטות אשר הוגדרו כ"מפתיעות" – יותר מכל בנקאי מרכזי אחר ברחבי הגלובוס.

צילום: אריק סולטן

אז מהן אותן החלטות "מפתיעות"? כתבי הסוכנות מסבירים כי מדובר בקבלת החלטות מרכזיות, דוגמת החלטת הריבית אשר תפורסם היום, אשר הגיעו בניגוד גמור להערכות המוקדמות בשוק ולתחזיות האנליסטים. עיקר החלטותיה המפתיעות של פלוג אכן קשורות למדיניות הריבית של הבנק – כחלק ממאבקו בהתחזקות השקל. המאבק המתמשך של בנק ישראל למנוע מהשקל להתחזק הביא את פלוג לקבל שורה של החלטות מפתיעות (ובעיקר הורדות ריבית בלתי צפויות), כשמומחים מעריכים כי מדיניות ה"הפתעה" היא מדיניות מכוונת.

היום, כאמור, יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית במשק לחודש מאי, כשמרבית האנליסטים חוזים כי לא צפוי כל שינוי בשער הריבית, אשר עומדת כיום, כזכור, על הרמה הנמוכה בתולדותיה – 0.1%. כך, למשל, מנכ"ל חברת מט"ח 24 דוד מסיקה העריך כי "בנק ישראל לא ימהר בפעולות אגרסיביות לטווח הקצר. הנגידה פלוג הוכיחה פעם אחר פעם כי צעדיה להתערבות גסות במשק הינם מינוריות". גם במחלקת המחקר של FXCM ישראל העריכו הבוקר כי "בנק ישראל ידחה את ההחלטה בחודש אחד לפחות ויותיר היום את הריבית ללא שינוי, ברמה של 0.1%, בין היתר לאחר שהמדד האחרון הצביע על עליית מחירים של 0.3% ועל רקע ההערכה של מחלקת המחקר כי האינפלציה צפויה לחזור ב-2016 לתחום החיובי". אך כל ההערכות המוקדמות האלו, כאמור, אינן מבטיחות דבר באשר להחלטת הריבית אשר תפורסם היום. לבטח לא כשמדובר בקרנית פלוג, הנגידה ה"מפתיעה" ביותר בעולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן