לקראת פרסום החלטת הריבית בארה"ב: המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות קלות

המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו בעליות שערים קלות, בהמשך למגמה החיובית בה ננעל המסחר אמש ובשעה שבורסות אירופה מתנהלות דווקא במגמה שלילית. ברקע למסחר בארה"ב עומדת החלטת הריבית שיפרסם היום הבנק הפדרלי המרכזי, בעוד באירופה ממשיך משבר החוב היווני להעסיק את המשקיעים ולהטיל צל כבד על המסחר.

כזכור, בסוף החודש הנוכחי אמורה יוון להעביר החזר ראשון של חובה למדינות האיחוד האירופי ולקרן המטבע הבינ"ל – תשלום אשר ספק רב אם היא תצליח לעמוד בו. מחר יתכנסו שרי האוצר של מדינות האיחוד בכדי לדון במצב, ועל פי ההערכות גם לדון בהיערכות אפשרית לכך שיוון תפרוש מהאיחוד. גם היום לא דווח על כל התקדמות במגעים בין הצדדים, וראש הממשלה היווני ציפראס טען היום כי הנושות מנסות להשפיל את יוון, כשהן דורשות את החלתם של צעדי צנע נוספים.

בארה"ב, כאמור, ממתינים המשקיעים להחלטת הריבית שיפרסם היום הפד. הריבית במשק תיוותר גם בחודש הקרוב על רמתה האפסית, אך המשקיעים ימתינו לבחון את ההודעה, ולתור אחר רמזים באשר למדיניות הבנק והמועד בו הוא מתכוון להתחיל ולהעלות את הריבית במדינה.

צילום: thinkstock

כל אלה, כאמור, עומדים ברקע למסחר היום בוול סטריט, אשר מתנהל בשעה זו בעליות שערים. מדד הדאו ג'ונס מתחזק בשעה זו ב-0.2%, מדד ה-S&P 500 עולה ב-0.2% גם הוא ומדד הנאסד"ק מטפס ב-0.3%. בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו המסחר במגמה שלילית בהובלת הבורסה בפריז, אשר נחלשת כעת ב-0.8%. בבורסות אסיה ננעל מוקדם יותר המסחר במגמה מעורבת.

בגזרת המניות, את עיקר תשומת הלב מרכזת היום חברת הענק אורקל, אשר תדווח היום על תוצאותיה הרבעוניות. בשעה זו נראה כי המשקיעים מאמינים כי מדובר יהיה בדיווח חיובי, ומניית החברה מתחזקת ב-0.2%. מניית חברת התרופות הישראלית טבע מתחזקת בשעה זו ב-0.3%, דווקא לאחר שחברת אבוט, המחזיקה ב-14.5% מחברת מיילן (עליה כזכור מנסה טבע להשתלט), הודיעה כי תתמוך במהלך של מיילן להשתלט על חברת פריגו – ובכך למעשה פוגעת בסיכויי ההשתלטות של טבע. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן