לתפוס את הגל התלת ממדי: כך תשקיעו נכון בתחום הדפסת ה-3D

אחרי התנעה איטית, תעשיית מדפסות התלת ממד תופסת תאוצה, כאשר חברת גארטנר האמריקאית ליעוץ בתחום טכנולוגיות מידע, מעריכה כי התובלה העולמית של מדפסות ה-3D העולות פחות מ-100 אלף דולר תגדל ב-49% ב-2013.

במילים אחרות, יצרניות המדפסות מתכננות למכור 56,507 מדפסות מסוג זה השנה. המספר צפוי להכפיל עצמו ב-2015, כאשר מעצבי מוצר גדולים, כמו רולס רויס מתכננים להשתמש בטכנולוגיה החדשה לייצור חלקים של מנועי סילון.

4 חברות הדפסת תלת ממד הנסחרות בוול סטריט: Voxeljet, 3D Systems, The ExOne Company ו-Stratasys, לא מפסיקות לשבור שיאים בבורסה.

פוטנציאל צמיחה אדיר. מדפסת תלת ממד | צילום: Shutterstock

אז מה כדאי למשקיעים חדשים לעשות? הנה שתי אסטרטגיות מומלצות:

ראשית, היו סלקטיביים. בחנו מקרוב את המאזן הכספי של כל חברה. במקרה הזה מומלץ לקנות את מניותיהן של שתי המובילות בשוק: Stratasys ו-3D Systems. אלה הן החברות בעלות ההיקף המספיק בכדי להמשיך לצמוח ולהיות רווחיות. שתי החברות הנוספות, הקטנות יותר, הפסידו כספים וכדאי להתרחק מהן כרגע.

האסטרטגיה השנייה היא לקנות את כל השחקניות המרכזיות. צמיחה חזקה תטיב עם כולן. אם תבחרו בדרך זו, יהיה עליכם ללמוד לעקוב אחר הכוחות הגורמים לצמיחה, ופחות אחר מאזניהן של החברות השונות.

בחינת הביצועים של 4 קמעוניות גדולות: Kohl's ,Target, Costco ו-Wal-Mart, בין השנים 1993 ו-2007, מראה כי קנייה של פורטפוליו עם משקל שווה של כל אחת מ-4 המתחרות, התבררה כאסטרטגיה הטובה ביותר. כל זאת, כמובן בתנאי שהצלחתם לאבחן שהכלכלה תומכת בצמיחה של חברות קמעוניות באופן כללי.

בקניית מניות של כל 4 חברות הדפסת תלת הממד העיקריות, כל שיהיה עליכם לעשות הוא לעקוב אחר הצמיחה הכללית של המכירות בתחום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן