מאות נפגעים בפיצוץ במפעל דשן בטקסס: "זה הרגיש כמו פצצת אטום"

אסון בטקסס: בארה"ב מעריכים כי עשרות בני אדם נהרגו ומאות נפצעו בפיצוץ שאירע הלילה (בין רביעי לחמישי) במפעל לדשנים ליד העיר וואקו, שגרמה גם להרס של מספר בניינים, ובהם גם בית ספר ומוסד סיעודי.

על פי הדיווחים, הפיצוץ אירע בשעה 20.00 בווסט, עיר של 2,700 תושבים המרוחקת 130 ק"מ מדרום דאלאס כ-32 ק"מ מוואקו. פרנל מקנמרה, השריף של מחוז מקלינן סיפר לרויטרס: "יש הרס רב. לא ראיתי מעולם דבר כזה. זה נראה כמו איזור מלחמה עם כל השברים". מרבית האזורים במרכז העיר פונו מתושבים.

רשתות הטלוויזיה האמריקאיות דיווחו כי בפיצוץ נהרגו בין 70 ל-80 בני אדם, אולם במשטרת וואקו מסרבים בשלב זה לנקוב במספרים. אנחנו עדיין לא יודעים כמה הרוגים יש. אנחנו עדיין מנסים לפנות ורואים הרבה הרס. אנחנו עוברים מבית לבית ומעסק לעסק. חייבים להיות זהירים. אני משער שנראה את מספר ההרוגים בפיצוץ גדל בשעות הקרובות", אמר סמל פטריק סוונטון ממשטרת וואקו בתדרוך לכתבים.


איזור הפיצוץ, הלילה | צילום: רויטרס

עדיין לא פורסמה הודעה רשמית לגבי הסיבה לפיצוץ, כשהאפשרויות הן הצתה או התלקחות של חומר כימי במפעל. דובר המחלקה לבטיחות הציבור בטקסס, די אל ווטסון, סיפר כי הפיצוץ ככל הנראה גרם למאות נפגעים. הוא הוסיף כי המוסד הסיעודי התמוטט מהפיצוץ וכי ההערכה שיש לכודים מתחת להריסות.

גם שעתיים לאחר הפיצוץ, עשן רב כיסה את האיזור וחתיכות עץ, לבנים וזכוכית כיסו את האדמה. תחנת טלוויזיה בדאלאס דיווחה כי מסוקיה זיהו הרס ברדיוס של שלושה רחובות. במהלך השעות שלאחר הפיצוץ, השיגו הכבאים שליטה על האש, אך משטרת וואקו הודתה כי כמה והכבאים והשוטרים עדיין נעדרים.

עוצמת הפיצוץ הורגשה במערכות הסייסמיות כ-2.1 בסולם ריכטר. ראש עיריית ווסט טומי מסקה סיפר: "זה הרגיש כמו פצצת אטום. היתה פטריית עשן ענקית. הרבה אנשים נפגעו. יש הרבה אנשים שלא יהיו פה מחר".

מהמרכז הרפואי הבפטיסטי הילקרסט נמסר כי מעל מאה בני אדם פונו לבית החולים. מנהל בית החולים גלן רובינסון סיפר כי הרופאים מטפלים בכל סוגי הפציעות – "מאורתופדיות ועד לפצועים שאיבדו דם רב".

בכיר בבית הלבן עדכן כי ממשל אובמה עוקב אחרי המצב.

גם כבאים ושוטרים נעדרים | צילום: רויטרס


2.1 בסולם ריכטר | צילום: רויטרס


הרס ברדיוס של שלושה רחובות | צילום: רויטרס

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן